Forum

Citronmelissen er så glad

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. april 2019 kl. 17.29

For den har selvsået sig i min meget ujævne flisebelægning.

Jeg har den ellers stående i en pænt stor krukke, fordi jeg havde krukken og købte en plante. Hvad planter man ellers i en kæmpe krukke? (Der er billigt og stabilt).

De skulle jo så brede sig og selvså, hvis man har dem på friland, men det har den så ikke gjort- før i år.

Så, sidste sommer var måske ikke helt dårlig?! :-D

Den må gerne gro, hvor den har slået sig ned. Det er faktisk hyggeligt!

Og ærgerligt at ingen af mine lavendler gad at gro der, selvsået.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 13. april 2019 kl. 19.20

Hos os selvsår den sig villigt og flytter lidt rundt i haven på den måde. Det er ikke noget vi oplever som noget problem. Den får lov at stå i de kroge vi ikke havde andre planer for. Lige mht. fliserne vil jeg nu lige gøre opmærksom på at den får ret kraftige rødder så den kan blive vanskelig at hive op når du engang føler trang til at begrænse den.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. april 2019 kl. 8.11

Jeg har plantet Sct.Hansurt i 3 store krukker. Dem har jeg fornøjelse af året rundt. Altid Lecanødder i en pose af gammelt gardinstof med huller i bunden i alle krukker.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. april 2019 kl. 19.12

Jeg har Skt. Hansurter ude i jorden. De blomstrer smukt og rødlilla om efteråret. Blomsterstanden er også fin i juledekorationer.

Rødder: Jeg har to meget indædte hyldebuske, der på trods af årevis af nedskæring, vil gro op igemmen fliserne. :-D

Så, citronmelissen overlever i nok også.

Ellers har jeg et ukrudtsjern, der kan frigøre fugerne, men det er altså ikke meget vigtigt!

Fliserne er vimmerskæve efter vi fik etableret minirenseanlæg for nogen år siden, og vi har ikke lige penge til at få dem rettet. Jeg vil slet ikke selv gøre det, som fhv jord og betoner- har jeg for mange slidskader.

Nyt svar til emnet »Citronmelissen er så glad«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Citronmelissen er så glad

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider