Forum

Medlemmer og deres profiler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 8.53

Det undrer mig at mange under deres profil ikke skriver andet end dato for indmeldelse.
Jeg vil gerne læse lidt om, på hvilken baggrund vedkommende udtaler sig.... og da især når indlæggene må læses som halvt eller helt videnskabelige.
Så vær venlig at skrive lidt om baggrunden for jeres udtalelser. Sidst har jeg kigger på Freya Grossmanns profil uden at blive klogere.
Dette er en opfordring til at uddybe jeres profiler, så man kan fornemme, hvem der gemmer sig .... ikke så meget bag personen, men bag “havearbejdet”.
Ingeborg

1 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 15.34

Det er ikke fordi jeg er nysgerrig, men når Claus M. I tråden med emnet “økologi en narresut” ikke forstår at Freya Grossmann med den baggrund hun har..... osv. Så er det, jeg gerne vil vide, hvilken baggrund hun har.
Ingeborg

2 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. april 2019 kl. 15.46

Hun har selv skrevet herinde at hun er uddannet fra KVL og har været i bestyrelsen for økologisk landsforening.
Det var det jeg sigtede til.

3 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 15.53

Hej Claus. Hvis det er skrevet i en anden tråd eller gemt et sted i den aktuelle tråd, har jeg ikke læst det. Derfor er det praktisk, at man skriver nogle få oplysninger...eller en roman :-) under sn profil. Jeg kigger ofte under skriverens profil for at forstå vedkommendes indlæg.
Ingeborg
Ps. Og hvad er så KVL?

4 af 25 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. april 2019 kl. 16.15

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. april 2019 kl. 16.26

Korrekt :-)

6 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 16.45

Tak for svaret. Det er lidt svært med alle de forkortelser.
Ingeborg

7 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 25. april 2019 kl. 18.41

Titler er efter min mening ofte uheldige i et debatforum.
Jeg synes f.eks. at det må være alt for pinligt for Claus, når han med sin baggrund nogle gange ikke evner at trække selv de mest simple logiske forbindelser. ;-)

8 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. april 2019 kl. 18.47

Nej, KVL betyder
Den Kongelige Veterinær- og Landbohøjskole,
Det blev indprentet os af rektor!

9 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 19.59

Det behøver jo ikke at være titler. En uddannelse behøver jo ikke at hænge på en titel. Og dog..... dem der har arbejdet for at få en titel har jo også ret til at bruge dem, uanset hvad andre synes. Med hvilken baggrund skriver du at de er uheldige i et forum? De hører da med til ens profl!
Ingeborg

10 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 20.02

Og især Jakob B.’ S profil kunne være interessant, al den stund jeg har gjort mig visse tanker om han er ved at få sig et eksperimentarium?
Ingeborg

11 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. april 2019 kl. 21.43

Hvis det er meget magtpålæggende at finde en brugers identitet, så gå til Tom Andersen. Han fandt min og det er da egentlig ret imponerende med tanke på hvor almindeligt mit navn er.

Men altså, folk må vel selvom hvor meget de blotlægger deres identitet. I bund og grund er det vel deres indlæg her de andre brugere først og fremmes må forholde sig til.

12 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 22.37

Jeg skriver ikke om at stalke på andre sider end her i Forum, hvor navne med grønt har en profil eller giver tilladelse til at sende en privat besked.
Det er interessant for mig at se hvilke erfaringer folk har med deres haver, om de er begyndere, erfarne og om det er få eller mange kvadratmetre der skrives om. Ofte har nogen erfaringer på specialområder. Der forekommer at nogen fyrer noget af uden egen erfaring på området. Nogen ved noget i kraft af deres erhverv, som f. eks. Greenkeeper, bæravler, vindyrker etc.
Ingeborg

13 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 26. april 2019 kl. 8.32

Hvis folk giver tilladelse til en privat besked, så er det jo nemt at spørge dem selv direkte om deres uddannelse, og om de har lyst til at pynte deres profil med titler.
At lægge pres på enkelte skribenter ved at starte tråde om det, er i mine øjne ikke god debatkultur.
Jeg kan aktuelt heller ikke se noget sundt formål med det. Jeg er enig med Claus, at det er på deres indlæg, at medskribenter skal måles og vejes.

14 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. april 2019 kl. 12.05

Det kan vi så ikke blive enige om. Jakob, du lægger meget mere i det end det jeg efterspørger. Det er IKKE titler jeg går efter, men en fornemmelse af erfaring .Der er da nogle gartnere på forum og jeg vil stole mere på deres indlæg end fru Hansen, som ikke har gartnerens erfaring og uddannelse. Der er nogle medlemmer, som burde befinde sig i et helt andet forum.
Ingeborg

15 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. april 2019 kl. 12.08

Ps. Jeg føler mig ikke presset, fordi nogen ønsker noget, som jeg ikke vil give! Mit indlæg gik mere på dem, der evt. Ikke har forstået, hvad en profil er. Det er mere end en dato for indmeldelse i forum.
Ingeborg

16 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 26. april 2019 kl. 12.56

Jeg kan godt se hvad du mener Ingeborg, men synes nu ret hurtigt og man kan udlede om folk har særlige kundskaber indenfor det de snakker om.

17 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. april 2019 kl. 14.55

@Claus M.
Ja det er rigtigt Claus, men der kræver at man har været medlem i længere tid og selv for erfarne..... og hvornår er man egentlig det? Kan der ryge en finke af panden. Jeg har da læst nogle råd, som strider mod al fornuft og erfaring.
Ingeborg

18 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. april 2019 kl. 15.17

En væsentlig ting jeg er mere nysgerrig på end titler er , hvor i Danmark man bor. Ikke by eller gade, men bare hvilken egn. Danmark er vel ikke stor på landkortet, men vi er dog placeret sådan at der kan være meget store forskelle på solskinstimer, nedbør osv. Hvis jeg skriver at vi har fået ialt 10 mm regn i går og i dag, er der nok nogen der bliver misundelige.
Ingeborg

19 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 26. april 2019 kl. 15.26

Det, som konkret kan ærgre mig i denne forbindelse er, at Freya Grossmann nævnes. Jeg gætter på, at hun ikke er så øvet i et åbent forum, hvor bordet fanger, og så kom hun til at nævne, hvor hun kommer fra, og det trækkes nu imod sædvane frem i andre tråde som værende særligt interessant.
Men det er det jo ikke, og når det pludseligt er med den på, at hun ikke kan udtale sig i et hyggeligt haveforum, uden at hele hendes arbejdsplads skal rodes ind i det, så gider hun måske ikke være med. Og det er jo lidt ærgerligt, hvis vi mister en kapacitet på den måde. Kommer hun igen, og havde hun en lille snert af, at hun ikke mente, at hun behøvede at dokumentere fakta med andet end hvor hun kom fra, så er det nok i hvert fald blevet pillet af hende nu på den hårde måde. Men tænk videre, hvem ved. Hun har måske bedre idéer til, hvordan insekthoteller kan forbedres end både gartneren og fru Hansen.
Jeg kan pt slet ikke komme i tanke om en faglig kompetence, som ikke kan blive aktuel i en have. :-)

20 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 26. april 2019 kl. 15.33

@Ingeborg Hansen

Jeg var lige ved at komme dig i møde. Men jeg er egentlig ikke sikker på, at jeg så interesseret i, at du skal kunne sidde hjemme og måle min misundelse på et nedbørskort, så jeg undsætter det lidt igen. ;-)

21 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 26. april 2019 kl. 16.07

@Ingeborg, hun kom med oplysninger om uddannelse og tillidsposter i økologisk landsforening i en tråd og dagen efter insisterede hun på en forkert udlægning af reglerne i en parallel tråd. Det må hun kunne tåle at jeg påpeger. Jøssens når jeg tænker på hvad jeg lægge øre til...

22 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. april 2019 kl. 16.23

Hej d’herrer. Jeg har slet ikke fulgt med i den tråd og jeg har kun ytret ønske om at det ville være nyttigt for spørgsmål og svar, hvis man i det mindste havde lidt mere end indmeldesesdagen at gå ud fra.
Havens beliggenhed egn eller postnummer
Havens størrelse, have ved hus eller kolonihave
Ingen have, men altan og vindueskarme
Erfaring: 0-10 år, 10 - 20 osv.

Bryg selv videre. Titler kan fint udelades
Ingeborg

23 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 26. april 2019 kl. 20.19

Hvsd vil I mere vide? Jeg lugede gulerødder og passede køer hos Niels Stokholm i 1993/94. Derefter 8 år på KVL. Var bla i Nicaragua og grave grøfter. Har skrevet tale til FNs generalforsamling. Har været ansat i Landbrugsraadet, er nu i affaldsbranchen. 3 børn og bor i Tune ved Roskilde.
Har også siddet i bestyrelse og forretningsudvalget i økologisk landsforening. Arbejdet i økologisk supermarked. Hmmm - hvad mere vil du/I vide?
Nå ja, have: 1000 kvm parcelhushave.
Og jeg skriver ikke noget herinde, som jeg ikke kan stå inde for...

24 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. april 2019 kl. 9.49

@Lone Brems
Mange tak for din “Profil” beskrivelse. Når jeg har læst den, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg kan følge dine mange gode råd og indlæg for at blive klogere på baggrund af din solide viden, som for det meste bygger på dine egne vidt spændende erfaringer.
Behøver jeg at skrive mere vedr. min efterlysning af profil beskrivelser?
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

25 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. april 2019 kl. 15.10

Synes, at det er fint som det er nu, hvor vores forskellige ønsker om, hvor private vi ønsker at være, respekteres.

Ligesom alle mulige andre steder, er det ok, at være kritisk, tjekke påstande og spørge ind.
Efterhånden, synes jeg, at jeg har en rimelig fornemmelse af, hvilke brugere jeg ligger nogenlunde på linie med og hvilke jeg skal læse med et gran salt.

Den fornemmelse tror jeg faktisk ikke, at mere fyldige profiler ville flytte på.

Nyt svar til emnet »Medlemmer og deres profiler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Medlemmer og deres profiler

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider