Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. maj 2019 kl. 19.38
Mine 3 stk 210 l regntønder er ved at være fulde til randen, ligesom den store murerbalje som fyldes med vand fra regntønderne. Det er langt hurtigere at dykke vandkanden ned i baljen frem for at tappe vandet af tønden.
Der er mere regn i vente og det vil da være synd, hvis tønderne bare løber over. Derfor vander jeg lige nu de arealer, som ikke får regn (under tagudhæng). Her gror der hasselurt, som ellers godt kan klare en del tørke. Men det er jo godt med en “vandpakke” før de bliver tørstige. Desuden vander jeg mine meget store krukker grundigt. Er de først tørret ud, er det så godt som umuligt at “vande dem op” igen. Vandet siver durk igennem langs krukkeranden, hvor jorden har trukket sig lidt tilbage netop på grund af indtørringen.
Skrevet af: Mogens; E., 10. maj 2019 kl. 22.09
Jeg opsamler også regnvand til haven, til bil og vindusvask og så smager kaffen bedre af rent blødt regnvand.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. maj 2019 kl. 22.22
Hvordan får du RENT regnvand? Står du med kedlen og opfanger dråberne? Det må være træls om natten :-) mit regnvand skyller ned fra tag på hus, garage og skur og hele overfladen i tønderne er dækket af et gult lag pollen fra naboens birketræer.
Ingeborg
Skrevet af: Anonym bruger, 10. maj 2019 kl. 22.42
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. maj 2019 kl. 22.53
@F.Christensen..... uha det er vist ikke dig der har taget det billede, så ......copyright ?
Og jeg citerer fra artiklen
“Odder Kommune advarer mod bakterier i vandet fra kilden i Fillerup
Fillerup: Det er ikke livsfarligt, men hvis man vil være helt sikker på ikke at få ondt i maven, skal man holde sig helt fra at drikke vandet fra Otilias Kilde i Fillerup.”
Bøvs.... Ingeborg, som bare ville se, hvor kilden var beliggende.
Skrevet af: Anonym bruger, 10. maj 2019 kl. 23.10
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.