Forum

Studenterkørsel & min have?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristian Pedersen, 15. maj 2019 kl. 14.41

Hejsa,

Jeg er så heldig, at jeg får besøg af en flok unge mennesker her til sommer. Min ældste skal ud på studenterkørsel, og der hører det sig naturligvis til, at de kommer forbi til lidt mad og godt til ganen. Men ihhh hvor er jeg dog bekymret for min have, mine blomster m.v. Der skal spilles bold og nogle af de unge har det jo nok ikke super godt. Hvordan har I sikret jer, at I kunne holde haven nogenlunde? Og er det overhovedet noget, man skal bekymre sig om?

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Pedersen, 15. maj 2019 kl. 14.42

Jeg har faktisk netop skrevet til dem, der lejer studentervogne ud, om der er noget, som jeg bør være opmærksom på. Det kunne da være smart med en lille guide til os kære haveejere omkring, hvordan vi bedst muligt sikrer vores haver, høhø :-D

Redigeret af administrator 15. maj 2019 kl. 20.46. Link til hjemmeside er fjernet af redaktionen

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 15. maj 2019 kl. 14.56

Nu ved jeg ikke, hvor mange de skal besøge. Men da min søn kørte studenterkørsel var der kun kort tid til hvert besøg. Men der var nogle, der blev godt lakket til hen ad dagen, så jeg kan da godt blive lidt bekymret for din have, hvis den er meget sirlig. Er der ikke et område tæt på, hvor de kan spille fodbold?

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 15. maj 2019 kl. 14.57

Er det forresten ikke reklame for et firma det der?

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. maj 2019 kl. 15.40

Det er studenter! Ikke børnehavebørn, så hvis din have ikke er på størrelse med et frimærke, skulle de unge mennesker da have lidt pli, uanset om de har drukket lidt eller rigeligt. Hvem har bestemt at de skal spille fodbold? Lad dem spille krocket i stedet for, og iøvrigt, hvor meget tid har de hos hvert forældrepar?
De kan da umuligt blive proppet med mad og drikke 20 eller flere steder? Kan man ikke aftale sådan noget forældrene indbyrdes.
Jeg synes at det mange steder bliver et stort madsvineri!
Vis os et billede af din have, så kan nok bedre råde dig.
Ingeborg

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 15. maj 2019 kl. 16.22

Hvad siger dit barn til problematikken?

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 15. maj 2019 kl. 17.55

De har vel en ansvarsforsikring? Og ellers var vi kun 15 minutter hvert sted, på rundturen. Det er inkl ind- og udstigning. Og så er der inke tid til meget boldspil.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2019 kl. 18.02

Normalt tror jeg, d fleste disker op med alt for meget- og har for store forventninger. Hvis de unge mennesker skal rundt til mange, så er det ikke smart de får hældt på af alkohol og meget mad, hvert eneste sted.

Betragt det som en mellemlanding (toiletbesøg), og medmindre du ligger meget først på ruten, så ville jeg fraråde boldspil.

Anvis derimod, hvor man må tisse i haven, (mænd har en kedelig tendens til at gøre det, hvor det passer dem, når de har drukket- men også ellers.
Beregn toiletterne primært til hunkønnet. (De bruger mere tid).

Og så server gerne koldt vand med citron/mynte eller borago. (mynte og borago kan indefryses i isterningerne). Og evt kolde øl/vand ved siden af. Den der alkoholfri fra Carlsberg (Nord- et eller andet) smager udmærket!

Kiks suger mavesyre, så måske ostekiks/saltede kiks kunne være en løsning- med druer og frugt i bidder.

God fest! Men stik reglerne af fra start.

Mvh
Tine

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. maj 2019 kl. 18.35

Hvor er det typisk dansk, at man ikke kan finde ud af at koordinere sådan et studenterbesøg. Det burde da være den nemmeste sag at klare det var nettet. Aftale hvem der serverer hvad og hvornår. Men ingen vil jo stå tilbage for den foregående eller den næste. Man vil jo ikke blamere sit afkom.
Men så er der jo mad til familien i mange dage efter, hvis man ellers gider spise det studenterne har gramset rundt i.
Min svigerdatter serverede frugt i skiver som pindemadder. Størst afsætning var der på jordbær dyppet i chokolade.
Ingeborg

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. maj 2019 kl. 22.38

Hvis du er øm om din have, så bare forbyd boldspild.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. maj 2019 kl. 6.39

Jordbær dyppet i chokolade - det fik vi nok 3 ud af 4 steder vi kom. På et tidspunkt havde man også brug for rigtig mad. Jeg var først på ruten, så vi serverede morgenbrød.

Krocket eller Kubb er da gode alternativer til boldspil. Eller måske havebadminton eller have-petanque? Er bolden væk, har de ikke tid til at finde den. Sæt havesprinkleren til - så kommer de slet ikke ud i haven... haha...

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. maj 2019 kl. 8.21

;-). Ja, netop derfor vil det jo være smart at aftale hvem der serverer hvad og hvornår på ruten. Hvor svært kan det være? Det bør en flok studenter da kunne planlægge? Tænk, hvor meget hovedbrud og madspild de stakkels forældre kunne undgå, og studenterne få et bedre grundlag for ølindtaget.
Tine nævner noget meget vigtigt, nemlig muligheden for “output”, som er mindst lige så vigtigt som “inputtet”.
Ingeborg

12 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Forcle Cle, 16. maj 2019 kl. 23.06

Slettet af administrator 17. maj 2019 kl. 13.00.

Nyt svar til emnet »Studenterkørsel & min have?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Studenterkørsel & min have?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider