Forum

Stubfræsning- pris?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2019 kl. 18.58

Min søde nabo har væltet vores mirabeller (og sine egne), men nu står der stumper af stammer og stikker op, og jeg bliver ved med at falde over dem.

Desuden ser det ud til, at man nu kan "parkere" eller i det mindste vende i vores indkørsel, men jeg tror ikke, det er godt for bilernes dæk!
Så stubfræsning. Men jeg har ikke fået det gjort i årevis, og sidst var det en del af en voldsom træfældning. Så hvad koster det?

Jeg kan desværre ikke selv save møget ned i jordhøjde (er prøvet! Av min kagedejskrop!).

Fidus ved fældningen var: At jeg så kunne opsætte et nyindkøbt haveskur til min ligeledes nyindkøbte knallert. Men der er ikke så meget plads, som jeg troede. :-(

Mvh
Tine
Og nu har jeg lyst til at rage garagen ned, så cam-ping-vognen kan stå på fundamentet. Og vi får plads til parkering.

1 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. maj 2019 kl. 19.25

Jeg har selv brugt vores lokale stubfræser mand i flere omgange og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Jeg vil ikke have en grund med 15 til 20 træstubbe stående rundt omkring som jeg så kan gå og falde over eller holde fri for græs i mange år. Det gider jeg ikke...

Så kontakt de lokale stubfræser mænd og hør hvad de kan tilbyde. Jeg gav ca kr 1100 ex. moms, for 3 store stubbe på ca 50 cm og det var incl maskine, kørsel fra Borup og hjem igen. Første gang var der 18 stubbe til nogenlunde samme pris.
Det kan ikke gøres meget billig selv. Alternativt var at leje en maskine i Silvan, men det vil koste det samme og knap så effektiv. Desuden kan det ikke trækkes fra i skat, hvis man gøre det selv.

2 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2019 kl. 21.35

Okay! :-)

Det er 30-40 cm stammer, og de små, der er mest generende er på 10- eller mindre. De er skrå!

Ja, jeg vil ringe til fælde- og stubfræseren. Sidst var det et samlet tilbud på 17000 kr! Men der stubfræsede de et par uden beregning. Og brændet ville de heller ikke have, men jeg fik fliset ca.20 kbm- indenfor tilbuddet.
De ryddede også meget pænt op efter sig.

Mvh
Tine

3 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. maj 2019 kl. 22.01

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2019 kl. 22.34

Men F. Christensen:
Hvad koster en skovøkse?
Og vil møget ikke bare gengro fra rødderne?

Og hvad nu når der er kampesten lige op og ned ad rødderne?

Mvh
Tine
Min nabo er med på stubfræsningen- og så kan den trækkes fra i skat?!

5 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. maj 2019 kl. 22.53

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. maj 2019 kl. 6.31

Jeg fik for nogle år siden fældet to birketræer og en mindre gran. Det fik vi også stubfræset, for at kunne lave bed.

Prislejet for denne del, var nok på niveau med det, Søren skriver (ca 2500 inkl moms). Jeg synes, det varpengene værd, for vi kunne plante nye træer med det samme. Jeg tror også, at mirabellerne vil skyde igen , og du kommer aldrig så effeltivt i bund med en økse.

7 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 16. maj 2019 kl. 8.28

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. maj 2019 kl. 19.29

Stubfræsningen går ikke særlig langt ned i jorden, men den er effektiv.
Det er skovøksen også, hvis man når lige så langt ned - det er barken med knopper, der særligt skal fjernes.

9 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. maj 2019 kl. 22.31

Den stubfræsning jeg fik lavet gik ca 40 til 50 cm nede og fik virkelig blandet muld jorden med flis og var lige til at så græs og plante i bagefter. Det kan jeg ikke gøre med mine økser.... Ok nej jeg gad hellere ikke at forsøge.

Om det ikke kan trækkes fra i skat ved jeg ikke med 100 procent sikkerhed, men gik ud fra at det var almindelig havearbejde. Hvis ikke det var tilladt må jeg bare krydse fingre for at skattefar ikke læser med på Havenyt. :-)

10 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 16. maj 2019 kl. 22.53

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

11 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Forcle Cle, 16. maj 2019 kl. 23.06

Slettet af administrator 17. maj 2019 kl. 13.00.

12 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. maj 2019 kl. 20.31

Jeg ved ikke noget om skatteregler. Jeg vil gerne indrømme at jeg er hel grøn på det område. Men jeg hader nu også et system, der er så kompliceret. For hvis ikke jeg er OBS på reglerne snyder de måske mig. Værre er hvis jeg så snyder dem.
Derfor forstår jeg godt hvis nogle fristes til at putte lidt i lommerne, hvilket jo helst ikke skulle være meningen.

13 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 17. maj 2019 kl. 21.20

Så er det jo godt, at der er valg om kort tid, så du kan gøre din holdning gældende.
Uanset, hvad de forskellige partier siger, så bliver det aldrig enkelt at forstå lovgivningen - det er der alt for mange kompromis til.

14 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. maj 2019 kl. 23.27

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal stemme jeg
har i mange år været SFer og er det stadig, men i de seneste par år efter at Willy Søvndal holdt op har det ikke rigtig været det samme. Nuvel nu gøre min stemme ikke nok ikke ligefrem revolution i Danmark, selvom jeg jo gerne så det.:-)
Skatten tror jeg hellere ikke at der bliver rørt ved ud over når nogle bliver taget i at udnytte den groft, men for os dødelige er der ikke noget at komme efter. Når man hverken har et kørsels fradrag eller andet at trække fra er det ligemeget.

Men skulle jeg vinde i Lotto og risikere at vinde en formue så jeg skal betale formueskat bør jeg nok få noget at spekulere på, men så kræver det også at jeg som minimum begynder at spille Lotto.....

15 af 17 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. maj 2019 kl. 8.10

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

16 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. maj 2019 kl. 21.45

Ja, men jeg tror at det var lidt ligesom hjemmeservice og man ville undgå sort arbejde, men problemet er bare ikke gjort ved det.
Heldigvis er der ved at være en bedre moral hos nogle håndværkere at det med sort arbejde ikke er vejen frem, da man jo ikke kan vise det nede i banken.

17 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. maj 2019 kl. 20.45

Tak for svarene!
Vi fik træmanden ud, og han tager 100 kr pr stub i 30 cm meter (ved ikke om det er omkreds eller diameter), men som han selv sagde så var det jo ikke rimeligt i dette tilfælde, da nogle af dem er meget små (tynde).

Så 1600 (dertil moms!), og nej, der er ikke fradrag på dette med stubfræsning, kun til beskæring (?!).

Så 2000 kr (med moms), og da de alligevel skal lave noget nær os, så vil de kigge forbi allerede i næste uge.

Desuden har min mand talt med en anden gut, der i givet fald vil kunne hjælpe med at bekæmpe brombærhelvedet og vælte (ukrudts-) asketræerne. Desuden ville han gerne købe min (noget rustne) fræser (den er også punkteret på det ene hjul). Men det ved jeg nu ikke liiige, om jeg vil...

Fræseren har været meget dyr, det er en superfræser, men hvad den ville skulle koste brugt- og i den tilstand?!

Desuden vil jeg jo få brug for den, når Brombærhelvedet er ryddet..!

Ja,ja- valg, valg og valg...!

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Stubfræsning- pris?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stubfræsning- pris?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider