Forum

Kirsebærtræ – luftaflægning…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: F. Christensen, 16. maj 2019 kl. 21.38

.. også kaldet kinesisk aflægning blev før i tiden anvendt til at lave rodægte frugttræer, i hvert fald ved æble- og pæretræer.
Idag har jeg (godt nok noget sent på året) forsøgt mig med metoden på et par kirsebærtræer, (som jeg tror er meget gamle sorter) og som sidste år bar helt utrolig mange søde og store bær, de største jeg nogensinde har set.
Mit spørgsmål til fagkundskaben er - er metoden anvendelig på kirsebær, eller kommer jeg til at vente forgæves et helt år?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: F. Christensen, 16. maj 2019 kl. 22.44

Ved nærmere eftertanke burde jeg istedet måske havde valgt podemetoden "afsugning", der vist kan anvendes ved frugtsorter der er vanskelige at pode?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. maj 2019 kl. 22.58

Kinesisk aflægning , det lyder spændende , det skal prøves her i foråret ...............

3 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Forcle Cle, 16. maj 2019 kl. 23.02

Slettet af administrator 17. maj 2019 kl. 13.00.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: F. Christensen, 16. maj 2019 kl. 23.44

Forslag til Admin.

Hvad med at lave en opgradering af forummet sådan at nye brugere ikke kan kommentere i gamle indlæg førend de selv har postet et saglig indlæg.
Det fungere på andre forums, og skulle være ret simpelt at installere

Redigeret af administrator 17. maj 2019 kl. 13.04. God idé! Men desværre ikke noget, vi kan gøre nemt, da hele Havenyt.dk er skræddersyet og programmeret fra bunden.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Forcle Cle, 17. maj 2019 kl. 11.42

Slettet af administrator 17. maj 2019 kl. 13.00.

Nyt svar til emnet »Kirsebærtræ – luftaflægning…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kirsebærtræ – luftaflægning…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider