Forum

Rødbladet hyld

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette I., 30. maj 2019 kl. 9.13

Jeg har købt en lille rødbladet hyld som står i en stor krukke på et lidt skyggefuldt sted. Den trives og vokser men den har grønne blade. Ændrer de sig senere til rødt eller har jeg købt katten i sækken. Den havde ikke fået blade da jeg købte den . Er købt på planteskole med dertilhørende navneseddel.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. maj 2019 kl. 10.02

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 30. maj 2019 kl. 15.27

Jeg købte en black lace sidste år. Den er rød nu fra starten, så jeg ville få den byttet.
På sigt vil den nok ikke kunne klare sig i krukke.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 30. maj 2019 kl. 20.38

Mine røde hyld er begge blodrøde, men jeg vil tro at du ved en fejl har fået et frøformeret hyld via din plante skole. Jeg er næsten 100 sikker på at det ikke skyldes reaktioner fra jorden, der får dem til at ændre farve.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette I., 31. maj 2019 kl. 13.56

Tak for svar.
Jeg har nu været igang med at nærstudere min lille hyld.
Den har faktisk nogle få små røde blade gemt under de grønne. Tæt på roden. Blomster som er på knopstadiet er også mere rødlige end hvad man ser på den almindelige grønne hyld.
Måske er det Pga den skyggefulde placering at den er hovedsagligt grøn. Jeg håber videre. Den hedder forøvrigt black beauty.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette I., 31. maj 2019 kl. 13.56

Tak for svar.
Jeg har nu været igang med at nærstudere min lille hyld.
Den har faktisk nogle få små røde blade gemt under de grønne. Tæt på roden. Blomster som er på knopstadiet er også mere rødlige end hvad man ser på den almindelige grønne hyld.
Måske er det Pga den skyggefulde placering at den er hovedsagligt grøn. Jeg håber videre. Den hedder forøvrigt black beauty.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Korsholm, 4. september 2020 kl. 13.26

Jeg fik at vide af min planteskoleforhandler på Bornholm at Black lace skal stå i solen for at få sorte blade... de nye skud på min nyindkøbte er grønne..

Nyt svar til emnet »Rødbladet hyld«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Rødbladet hyld

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider