Forum

Ny græsplæne…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda Larsen, 18. maj 2005 kl. 8.52

Vi skal anlægge ny græsplæne. der er nu store bede med mange løg. kan jeg give round up og fræse det hele igennem ca. 14 dage efter eller hvordan. vil helst undgå at der kommer løg i den nye græsplæne.

venlig hilsen Linda larsen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 18. maj 2005 kl. 21.39

Kære linda. så du bare så meget græsplæne du vil. du har nøjagtig det modsatte problem alle andre slås med, hvordan bibeholder jeg mine løgvækster samtidig med at jeg helst vil have en flot og lækker græsplæne vi og alle kan beundre. løgene ser du aldrig mere i din velholdte græsplæne. mælkebøtter kan du til evig tid glæde dig over – hvis du da ikke drypper lidt deiselolie lige netop ned i hjerteskuddet. da får du midlertidigt et lodret lille hul – ind til græsset tager over. så små kan store problemer også være

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 18. maj 2005 kl. 23.44

DIESELOLIE i jorden?

Det er ikke særligt smart og yderst usundt.

Med mindre man vil fjerne dem manuelt er der ikke mange andre muligheder der ikke belaster mijløet mig bekendt.

Mvh Tina

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. maj 2005 kl. 8.50

Kære Linda

Jeg har et alternativt forslag til Roundup, hvor du undgår at bruge gift, og på sigt kommer af med løgene. Du kunne også overveje at lave mindre områder i græsset, hvor du lader løgene stå og undlader at slå græs, indtil de er visnet ned i juni.

Da du lige nu stadig kan se, hvor løgene er, er det meget let at grave dem op, og på den måde vil du kunne få langt de fleste løg med op. Læg dem evt. til tørre og forær dem væk til venner og bekendte de næste måneder. Der er virkelig mange, som gerne vil have nogle blomsterløg, som er meget dyre at købe.

Der vil altid være lidt løg, som du ikke får med, og som kommer næste år, men du vil hurtigt udsulte løgene ved at slå dem, så de over de næste par år forsvinder.

Nyt svar til emnet »Ny græsplæne…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ny græsplæne…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider