Forum

Valg af Vertikalskærer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Boutrup, 8. juni 2019 kl. 16.23

Hejsa

Jeg har i flere år lånt mig til en vertikalskærer men vil nu selv investerer i en. Jeg er dog lidt i tvivl omkring valget, 2 to maskiner:

Jeg har kig på følgende:

Texas 400TG (Ny model)

eller en

Stiga SVP 40 B

Den ene er dobbelt pris af den anden, men tænker at maskinen skal holde i mange mange år. Men vil der være væsentlig forskel i hvordan de to maskiner leverer?

Jeg har selv en plæneklipper fra Stiga model Turboclip som er fantastisk og som har en del år på bagen..

Hvad er jeres mening omkring disse to maskiner? Tag den billigere eller brug det ekstra?

På forhånd tak! :-)

Redigeret af administrator 10. juni 2019 kl. 11.04. Link til firmasider er slettede.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 8. juni 2019 kl. 18.43

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Boutrup, 8. juni 2019 kl. 19.14

Hej F. Christensen

Tak for dit svar, til et eller andet spørgsmål. Desværre besvarer det ikke mine.
Som jeg skriver har jeg tidligere lånt, men nu vil jeg købe.

(Det kunne være vi var flere om den)

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 8. juni 2019 kl. 19.26

Hej Christian hvis du har en rotorklipper vil det billigste og bedste nok være en Plænelufterkniv til rotorklipper pris ca.100 kr. og to Fjedre dertil ca.30 kr. efter nogle år er det kun Fjedrene der skal skiftes. Henry G.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 8. juni 2019 kl. 19.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 8. juni 2019 kl. 19.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. juni 2019 kl. 20.26

Prøv at tjekke priserne på dba.dk og lignende. Ofte anskaffer folk sig den slags, men bruger dem ikke. Du kan få ret nye maskiner til under 1000 kroner.
Jeg har en alko købt brugt for 300 kr. Den dækker fint mit behov.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. juni 2019 kl. 9.56

Vi går normalt ind for kvalitet, men kan sagtens nøjes med en vertikalskærer for under 1000 kr. Den holder op til 10 år på en 800 kvadratmeter græsplæne og fylder ikke meget, kan evt. Hænges op. Husker ikke om det er en ALKO eller Makita. Finder gerne ud af det, hvis du er interesseret. Man lærer iøvrigt hurtigt at blive el-ledningsartist.
Ingeborg

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Brink Sørensen, 12. juni 2019 kl. 3.16

Har en Texas med to udskiftelige valser den er til at fjerne mos med den anden er til at vertikal skære med virker fint men man skal huske at tømme beholder ofte når man fjerner mos ellers overbelaster man motoren virker fint specielt mosfjerneren er meget effektiv

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. juni 2019 kl. 8.03

En opsamler på en vertikalskærer? Det kommer an på mængden af mos i plænen. Jeg ville ikke kunne bestille andet end at tømme beholderen. Afhængig af vejret synes jeg også at det er fint at lade mosset tørre inden man river det sammen.
Ingeborg

10 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Quickydocs Docs, 12. juni 2019 kl. 14.59

Slettet af administrator 13. juni 2019 kl. 16.35.

Nyt svar til emnet »Valg af Vertikalskærer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Valg af Vertikalskærer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider