Skrevet af: Marie Emelie Damgaard, 9. juni 2019 kl. 17.36
Jeg har med stor succes lavet pærebrændevin, og den er nu nydt og tømt.... bortset fra selvføgelig for pæren! Hvordan i alverden får jeg nu den ud og får renset flasken til en ny produktion? 😊 Håber nogen har erfaring med dette, for jeg er kommet til at bruge en af de fine arve-karafler 😃
Mange hilsner fra Marie
Skrevet af: Anonym bruger, 9. juni 2019 kl. 17.52
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Kim Petersen, 9. juni 2019 kl. 18.23
Brug pæren :-D
Skrevet af: Svend Høst, 9. juni 2019 kl. 18.49
Brug pæren en gang til , genbrug , så er du også fri for at rengøre karaflen, forsat god pinse.......
Skrevet af: Marie Emelie Damgaard, 9. juni 2019 kl. 18.53
...hvis jeg genbruger pæren, er der så saft og kraft nok i den til at give smagen?
Skrevet af: Marie Emelie Damgaard, 9. juni 2019 kl. 18.53
...hvis jeg genbruger pæren, er der så saft og kraft nok i den til at give smagen?
Skrevet af: James F., 9. juni 2019 kl. 20.40
Jeg er enig med Kim, - hvis du ikke selv kan fikse problemet, så kontakt en gynækolog!
;)
Skrevet af: Marie Emelie Damgaard, 9. juni 2019 kl. 21.07
nå.... men det eneste brugbare er åbenbart at genbruge pæren. Men jeg tror ikke rigtig på, at der er styrke nok i frugten til endnu en omgang, så jeg håber på nogle seriøse svar, ud over det ene, fra andre pærebrændevins-bryggere, før jeg lukker tråden.
Mange tak og også fortsat god pinse herfra :-)
Skrevet af: Mogens; E., 9. juni 2019 kl. 21.23
Mon ikke pæren er godt blød, så den kan stikkes itu med en strikkepind eller noget andet langt og skarpt.
Skrevet af: Anonym bruger, 9. juni 2019 kl. 21.28
Skrevet af: Anonym bruger, 9. juni 2019 kl. 21.34
Skrevet af: Svend Høst, 9. juni 2019 kl. 22.59
Hæld meget varm eddike i karaflen og lad det stå natten over , ryst godt og grundigt og så kan du tømme karaflen med indhold , og den er klar til et nyt bryg............
Skrevet af: Tine Horsum, 9. juni 2019 kl. 23.03
Ja, jeg gik også udfra, at det var en flaskepære. Men i fine arvekarafler, så kan de nok ikke tåle hedt vand/spuling med samme.
Jeg ville nok forsøge at mase pæren/stikke en tynd kniv ned (en hobbykniv/skalpel. Evt montere et skarpt knivsblad fra hobbykniven på en flaskerenser/pind (bambusspid til grill fx).
Ellers må du vel fylde karaflerne med vand- og vente til pæren rådner op. Stil den lyst og varmt! Derefter skal den stå i blød i hvid edikke/vand med soda (vaskesoda), så kalkrandene kommer væk.
Der er også hjemmesider for snapse-entusiaster, der kunne du jo også spørge? Nogle af dem sælger også brændevinsflasker.
Og en anden gang, så brug noget andet end noget, der har affektionsværdi, jeg mener: Det er jo sjovt nok at diskutere, hvordan pæren kom ned i flasken gennem den smalle flaskehals! ;-)
Mvh
Tine- ja jeg skrev ikke sodavand for, det er ikke noget, man skal drikke! Soda-vand. Soda er basisk, og er fint, hvis man har meget kalk i sit vand.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.