Forum

Borgerforslag til folketinget

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. juni 2019 kl. 23.52

Nu er forbruget i de private haver dalet meget betydeligt, så den store sviner er landbruget.

Det forslag kan jeg ikke støtte!

Hvis det gik på landbruget, og kommuner mv, der sprøjter- så ja.
Det er under 1/10 der bruges i private haver.

De, der gør, er nok mere nogen som min nabo (der arbejder indenfor landbruget), som sprøjter sin gårdsplads- og vores fælles private vej. Og min genbos håbløse hegn, som hun ikke selv kan holde. Jeg kan sku godt forstå, det får et sprøjt! Ikke at det er okay. Men konen vil ikke have det savet ned, og der står noget, som bliver til store træer.

Men, det er selvføgelig ikke ok.
Men skal jeg blæse mig op og gøre mig uvenner med min nabo?
Jeg har sagt, det er fy og føj! Hvad kan jeg mere gøre?!

Mvh
Tine- ja og jeg har brugt det grimme, men det virker kun på græs. Der var adskillige personer, der anbefalede mig at køre på foderstoffen, og få noget mod brombær. Det afstod jeg fra.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. juni 2019 kl. 8.01

Mærkeligt at nævne neonikotinoider i forslaget. De er mig bekendt allerede forbudte.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. juni 2019 kl. 9.12

Tine !! det vil sige at hvis du sad i folketinget så ville du stemme nej til dette forslag ? vi må da støtte alle forslag der går i den rigtige retning ....................

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 14. juni 2019 kl. 17.24

Claus, nikotinoider er i princippet forbudy, men mig bekendt gives der fortsat dispensationer til bejdsning. Vist nok i raps, som også er en attraktiv biplante.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. juni 2019 kl. 18.02

Så vidt jeg ved er der givet dispensationtil sukkerroer men ikke raps. Nu handler forslaget jo bare specifikt om salg til private, så det virker umiddelbart lidt manipulerende at fremhæve neonikotinoiderne.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 15. juni 2019 kl. 8.56

@Tine Andersen

Du behøver vel ikke at lægge dig ud med din nabo, fordi du støtter et politisk forslag imod spredning af gift.?

Nyt svar til emnet »Borgerforslag til folketinget«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Borgerforslag til folketinget

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider