Forum

Hvor kan man købe lærketræ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 20. maj 2005 kl. 15.06

Er der nogen der kender en forhandler af lærketræ, helst på Amager eller i hvert fald i københavnsområdet?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 20. maj 2005 kl. 21.07

Lærketræ? til at plante eller udskåret i brædder. hvad søger du? dengang man byggede træbåde var det mest lærk på eg. slå op i telefonbogen – eller på nettet og se hvor bådværfterne er og spørg, de køber det nok selv hjem eller opskær det fra hele stammer. vær sikker på at det ikke er til discountpriser. hvad pokker skal du bruge lærketræ til? dethar fine åretegning. det minder mig om da jeg var i canada. alle huse inde lugtede som da jeg som brugslærling indhentede ordre til vareturen. de steder hvor der lugtede af pis lå der der stakke af brugt tøj overalt. i canada var det træ huset var bygget af, nemlig cedertræ som også indeholder en slags harpiks der bevare træet længe(re?). håber du uddyber det

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 20. maj 2005 kl. 21.10

Det er til en bund til et minidrivhus så der bliver lidt højere til loftet. Det skal blot bestå af fire hjørnestolper/lægter med nogle brædder imellem. Ca. 1.5 x 2 meter.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 21. maj 2005 kl. 17.35

Hej Martin

Da jeg for nogle år siden byggede højbede, købte jeg lærkebrædder hos Gjern Tømmerhandel:

www.havenyt.dk/forhandlerguide/82.html

Venlig hilsen
Jakob Bock

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 23. maj 2005 kl. 22.30

Hej Martin, hvorfor skal det være lærketræ? Det er nok på grund af holdbarheden over for råd. I mit drivhus har jeg gravet midtergangen ned til ca 60. cm. dybte. Om sommeren bruges den som kompostbeholder, om vinteren til grønsagskule. Siderne er lavet af vandfast krydsfiner, nogle kalder det støbeplader. Du ser dem tit. De anvendes også til trailere. De er brune og blanke og få i forskellige tykkelser. De samme ligger over "graven". De er holdbare men ret dyre(?). Jeg køber "rester" hos nogle som bygger anhængere op, til fornuftige priser.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Bisgaard, 1. juli 2005 kl. 9.49

Hej martin

du kan købe lærk tømme/brædder hos

www.jysk-mobilsavvaerk.dk

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 1. juli 2005 kl. 21.29

Tak for rådene. Jeg fandt noget lærketræ hos den lokale Silvan.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Albertsen, 3. juli 2005 kl. 18.10

Hej Martin. Jeg mener at have set lærketræ hos Bauhaus og Silvan.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe lærketræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor kan man købe lærketræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider