Forum

Senegræs i græsplænen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per, 23. maj 2005 kl. 12.02

Hej

Jeg har senegræs i min plæne og det breder sig... Meget...

Jeg har søgt lidt i eksperternes svar ang senegræs, de forslår at man skal slå sin plæne meget tæt, mit spørgsmål er så hvor tæt man skal slå den?

mvh.

Per

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 3. maj 2006 kl. 9.14

Jeg har lige købt hus, og i haven findes der et ellers udmærket staudebed. Men det er fyldt med senegræs. Hvad gør jeg? Hae faktisk overvejet at sløjfe hele bedet og lægge det i græs, men der er mange pæne planter, så det er jo også synd.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 3. maj 2006 kl. 10.20

Jeg har desværre ikke fundet de vise sten så jeg leder stadig efter en effektiv måde at fjerne det :-(

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 3. maj 2006 kl. 12.20

Hej Per.

Hvad forstår du ved senegræs? Hvis det er kvik,forsvinder det med tiden ved alm. slåning.

Flere af de typer græs,der bliver brugt til plæner,har også udløbere (engrapgræs,rødsvingel o.a.). Her er det ønskeligt,hvis man gerne vil have en plæne, der er robust og slidstærk.

M.V.H. Hans

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 3. maj 2006 kl. 12.23

Hej Hans
Det er strid græs det skille sig ud fra det andet græs som en slags tue, jeg har forsøgt at lade græsset gro og har også haft det slået helt i bund, men uden succes :-(

mvh.

Per

Nyt svar til emnet »Senegræs i græsplænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Senegræs i græsplænen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider