Forum

Haven er en farlig arbejdsplads

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. august 2019 kl. 23.22

Hvert år kommer ca 9000 mennesker tilskade i deres haver.

ekstrabladet.dk/kup/goderaadom/hvornaar-er-det-farligst-at-arbejde-i-haven/7723202

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Markus Klan, 3. august 2019 kl. 16.30

Av, det var da alligevel en del… Man kan jo selvfølgelig ikke bare blive i sengen, så egentlig en ret fin liste, som EB har fået stykket sammen i artiklen - med hvad man nu selv kan gøre for at undgå, at man kommer galt afsted. Om end det meste af det jo er lidt common sense. Jeg tror i bund og grund, at de fleste af os godt ved de her ting, men når det lige skal gå lidt hurtigt, glemmer vi det måske og så kan uheldet pludselig være ude.

Redigeret af administrator 12. maj 2020 kl. 9.06. Reklamelink til eget firma er fjernet af redaktøren.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. august 2019 kl. 17.22

Der er jo ikke den ting man ikke kan gøre skadefri uden lidt omløb i hovedet. Folk har brækket en finger i næsen og halsen ved at falde ud af sengen. Tror at det er agurketid for aviser og blade.
Ingeborg

3 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 3. august 2019 kl. 17.28

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. august 2019 kl. 19.54

Der mangler også, at forstuve en ankel, fordi man uforvarende træder i en lidt for overfladisk mulvarpe/mosegris-gang.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 3. august 2019 kl. 21.51

Når man falder ned af en stige, er det kun de sidste 5 cm. der er farlig.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. august 2019 kl. 23.38

Jeg tænker på min gamle nabo der flyttede sin parasolfod tværs over sine tæer og efterfølgende selv kørte på skadestuen med de kvæstede tæer. Jeg tænker på det hver gang jeg flytter en parasolfod, selvom vores er på hjul eller kan trilles, fordi de er "spand"formede.
Ingeborg

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. august 2019 kl. 10.06

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 4. august 2019 kl. 11.47

Jeg havde en arbejdskammerat, som en dag kom på arbejde og viste mig sit fodtøj. Det var sikkerhedssko, hvor alt læderet var blevet flået af spidsen på den ene sko, så stålkappen var blottet.
Han skulle bare lige hurtigt slå græs, da han kom hjem, og så var han snublet, mens han trak plæneklipperen tilbage, så han kom til at trække klipperen ind over sin ene fod.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Hansen, 11. maj 2020 kl. 20.22

Ja det kan være farligt i haven. Jeg har selv prøvet at save mig i hånden med en motorsav. Ikke super blodigt men lykkedes dog at save en sene over, som jeg syet sammen igen på hospitalet. Fik også hånden i gips, hvilket betød at jeg ikke måtte køre bil så længe den sad på.

Redigeret af administrator 12. maj 2020 kl. 9.04. Reklamelink er fjernet af redaktøren.

Nyt svar til emnet »Haven er en farlig arbejdsplads«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Haven er en farlig arbejdsplads

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider