Skrevet af: Anonym bruger, 3. august 2019 kl. 9.48
www.dr.dk/nyheder/indland/carsten-ligger-inde-med-25-tons-honning-kan-ikke-komme-af-med-det
En meget kedelig artikel, som jeg slet ikke forstår, for den har uhyggelige konsekvenser.
Jeg køber ingen honning når det kommer fra andre lande end Danmark. Men der står jo kun udenlandsk honning på hylderne de fleste steder, hvor jeg har mulighed for at handle. (Dog har min tandlæge bistader og sælger honning en stakket stund om året),
Firmaet Jakobsens forklaring er lidt vandet efter min mening. Var der dansk honning på hylderne skulle det nok blive solgt.
Det vil få forfærdelige konsekvenser om danske honningproducenter ikke kunne overleve. Gør de selv noget for at finde afsætningsmuligheder? Involverer iværksættere som kan finde på produkter med honning som grundsubstans?
Jeg kunne da sagtens bruge honning meget mere i den daglige madlavning, hvis det havde en “nemmere” konsistens, f. eks. som sirup. Og omvendt mere tykt til bolsjer. Honning til syltning etc.
Jeg forstår ikke, at 10 kr forskel på udenlandsk og dansk honning kan afholde nogen fra at købe DANSK honning. Det er jo ikke store mængder der skal til, når vi bruger honning i steder for raffineret sukker til mange ting.
Set med økologiens øjne og frugtavlere med, må der gøres noget for at vi stadigvæk har danske biavlere i større stil end til husbehov.
Vi må have dansk honning på hylderne i alle butikker. Tænk at vi køber vand på flasker, men kvier os ved at købe naturens flydende guld fordi det koster en tier mere end udefineret udenlandsk honning, blandet sammen fra flere, fortrinsvis østlande.
Ingeborg
Skrevet af: Anonym bruger, 3. august 2019 kl. 10.40
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.