Forum

Så kommer traktoren og

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. august 2019 kl. 0.27

River alt ned.

Min mand har lavet en aftale med en traktorfører, så vi burde få revet brombær væk. Og det løse.

Så må vi se, hvad vi kan få gjort for 5000 kr.

Mvh
Tine

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 17. august 2019 kl. 10.22

En traktor kan nok i hvert fald være god til at høvle en brombær ned og sprede den, så der kan opstå et større område med flere nye planter.
Ok, det er vist dårlig humor, men skal det nytte på sigt, så bør du nok forberede dig på, at du skal følge op på brombær med konsekvent ugentlig lugning i vækstsæsonen, og det første år kan godt blive krævende.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2019 kl. 9.54

Har din egen kamp mod brombærrene været helt forgæves? Jeg har læst at du har knoklet med dem i mange år. Hvor stort et areal drejer det sig om? Når jeg spørger er det fordi jeg måske kunne tænke på at du laver et brombærfrit bælte langs brombærrene og vedligeholder det brombærfrit. Men nu har traktoren jo været der. Kan du dække arealet med sort plastik?
Jeg har selv kun et par forvildede brombær, sikkert efterkommere af de tornfrie brombær jeg plantede langs et hegn for mange år siden og de er godt nok svære at komme af med!
Ingeborg

3 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2019 kl. 10.30

Slettet af administrator 19. august 2019 kl. 11.39.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2019 kl. 10.44

rappoteret som spam
Ingeborg

5 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2019 kl. 11.43

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2019 kl. 13.16

Var det ikke de tornfrie brombær som var i stand til at sprede sig uhæmmet?
Ingeborg

7 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2019 kl. 13.23

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 19. august 2019 kl. 16.36

Min tornfri brombær plantede jeg i efteråret 2011. Jeg har været meget tilfreds – indtil foråret 2019! Da begyndte den pludselig at sætte rodskud i op til flere meters afstand: midt i rødbederækken og inde i hækken. Pludselig stikker der en lang brombærranke ovenud af hækken!

Først besluttede jeg at fjerne den helt, men jeg vil jo lige vente, til jeg har plukket alle bærrene, selvfølgelig. Nu tror jeg, at jeg vil klippe den ned og flytte den til et nyt sted, hvor rodskuddene ikke irriterer så meget.

Jeg synes bare, at det er underligt, at planten ventede alle disse år, før den sendte rodskud ud i alle retninger.

M.v.h.

Doris Møller

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. august 2019 kl. 17.20

Jeg plantede for nogle år siden en Lock Næs brombær uden torne, op af min skurvæg. Bærrene smagte ikke af en dyt, så den blev gravet op. I dag slås jeg med rodskud MED torne som gror op mellem fliserne inde i skuret.
En gartner har fortalt mig, at det ikke er unormalt ved total nedklipning af brombær uden torne, at der vil komme skud op med torne, op til en meter fra planten.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2019 kl. 18.44

mine brombær vokser endnu længere væk fra de visnede tornfri, men de kan selvfølgelig også være spiret fra bær. de har torne.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Så kommer traktoren og«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Så kommer traktoren og

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider