Forum

Sommerfuglbusk

  Skriv nyt svar

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2019 kl. 13.19

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 19. august 2019 kl. 17.24

Har en rød og en lilla der står sammen.
Den ene blomster altid før den anden. Og det er ikke altid den samme der kommer først.
Mvh

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2019 kl. 16.03

Min Sorte Ridder, (Black Knight), blomstrede før ladyen (Pink Delight), men han har sat masser af blomster (og har visne stande), hans blomsterstande har nu været små. Den lyserøde Dejlighed debuterede med en *kæmpe* blomsterstand, som hun knap kunne bære.

Derefter hun mere i stil med sin ridder, dvs de er små, men flere. Ridderen har mange små. De blomstrer pt endnu.

De har dog ikke trukket mange sommerfugle, men nu er de også ret små endnu (plantet for et par måneder siden), og de har begge været noget hældørede af til (= de hang med bladene), hvor de så fik 10 liter vand hver- med gødning. Nu vander jeg kun- for det regner ikke NOK her. Endnu! :-)

Til gengæld er jeg ved at udgrave mine flisegange (og mere vand tak, det er nemmere så!), og prøve at rekonstruere det højbed (sten kanterne), hvori de er sat. Eller genfinde dem, det er lidt en arkæologisk udgravning pt.

De hvide kan være en anden (og mere velgødet/vandet) sort, med ejere, der sniger sig ud ved daggry og klipper visne blomsterstande af. Der er altså mange sorter Buddleia til!
Og mange slags ejere af planter, hvor pænhedsgraden er forskellig. ;-)

Jeg valgte kun to billige (og pæne).
De er dog ikke videre besøgte, selvom de står mod syd. Det blæser nok for meget med gennemtræk fra havet, siden mirabellehegnet røg.

Besøgshittene har mere været krydderurterne- og purløgen. Ligusterhækken, og lobelier i krukker.

Mvh
Tine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. august 2019 kl. 22.21

Vi har også en hvid sort der blomstrer senest af de 4 sorter vi har.
Lige nu står de hvide i fuldt flor med rigtig mange sommerfugle på - skønt med sol i de kommende dage :)

Nyt svar til emnet »Sommerfuglbusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Sommerfuglbusk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider