Forum

Hvad er det?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ruben Vesterager, 27. august 2019 kl. 17.34

Hej

Jeg har i flere år haft sådan en som på billedet i haven, den har ikke gjort noget væsent af sig. Den starter med at være blade og så kommer hvad jeg tror er blomsten eller frøene. Men i år har den skudt 30 - 40 “blomster op..
Nogen der ved hvad den hedder og om den er giftig?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 27. august 2019 kl. 17.51

Det er en af de tre Arum arter vi har i Danmark. Af uransagelige årsager går de også under navnet “ingefær”, selv om de ikke har noget med ingefær at gøre. Hvilken art er ikke til at se uden blade eller rodknolde. Frugten, som er den du viser på billedet, er giftig.

Mvh Sofus

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. august 2019 kl. 18.08

Ja, det er kun høns, der kan tåle at spise den.
Den spreder sig villigt i haven.
Vi kalder den Italiensk Ingefær, men hvem der har lært mig det, husker jeg ikke.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. august 2019 kl. 18.27

Der er 2. Slags , dansk ingefær og italiensk ingefær , den ene er helt grøn i bladene og den anden er variegated , de optræder allerede i jamuar måned som grønne planter , senere kommer der hvide blomster , som lokker insekter ind og fanger dem , de blver først lukket ud igen når insektet har bestøvet blomsten , en pudsig plante som nogle kalder ukrudt.......

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruben Vesterager, 27. august 2019 kl. 19.22

Den har 2 farvet blade.. jeg ser den ikke som ukrudt, men er bare træt af at den lige pludselig fylder så meget imellem mine bonderoser 😉
Kan man flytte den ?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 27. august 2019 kl. 20.47

Svend Høst: der er tre slags. Dansk, Italiensk og Plettet.

/Sofus

Nyt svar til emnet »Hvad er det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er det?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider