Skrevet af: Kindt Jørgen Wehlast, 5. september 2019 kl. 8.29
Hejsa, hvordan opbevarer jeg mine stiklinger af knoldbegonia er? De står pt. I potter, skal de blive deri vinteren over, de er plantet i først i juli md. Har de dannet knold?
Mvh. Kindt Jørgen.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. september 2019 kl. 10.29
Knoldbegonie kan overvintres, hvis man gemmer knoldene tørt og frostfrit.
Ingeborg
Skrevet af: Kindt Jørgen Wehlast, 5. september 2019 kl. 11.53
Kære Ingeborg, tak for dit svar, jeg har opbevaret begoniaknolde i flere år, det har jeg ikke problemer med. Mit spørgsmål handler om de stiklinger jeg har fremdyrket i år, har de allerede dannet knolde som skal tages op og opbevares på samme måde som de gamle knolde, eller skal de Vinter opbevares i de potter som de er plantet i.
Mvh. Kindt
Skrevet af: Kindt Jørgen Wehlast, 5. september 2019 kl. 11.53
Kære Ingeborg, tak for dit svar, jeg har opbevaret begoniaknolde i flere år, det har jeg ikke problemer med. Mit spørgsmål handler om de stiklinger jeg har fremdyrket i år, har de allerede dannet knolde som skal tages op og opbevares på samme måde som de gamle knolde, eller skal de Vinter opbevares i de potter som de er plantet i.
Mvh. Kindt
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. september 2019 kl. 13.19
Hvis du har lads til dem, lad dem blive i potterne. Det kan da ikke gå galt og har de ikke dannet knold, fortsætter de jo bare til foråret.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. september 2019 kl. 13.20
Lads = plads
Skrevet af: Kindt Jørgen Wehlast, 5. september 2019 kl. 13.32
1000 Tak, det prøver jeg, at gøre 😊
Mvh. Kindt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.