Forum

Hegn om sø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Mejborn, 11. september 2019 kl. 16.35

I vores grundejerforening findes 10 huse som ligger i en hestesko. I midten er en meget lille sø med krat og store træer omkring.
Er det lovpligtigt at sætte hegn om denne sø. Der er fri adgang til fællesarealet fra de 10 huse og fra en offentlig sti som løber langs med søen.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. september 2019 kl. 17.57

Nej, det er det ikke.

Hvor mange indhegnede søer ser du andre steder?
Forældre med små børn ønsker ofte sådan et hegn, så de kan undgå at holde så meget øje med deres børn, som de skal.

Jeg har selv som 4 årig oplevet, at min mindre fætter faldt i en uafskærmet sø. Jeg fik heldigvis slået alarm, så der ikke skete ham noget. Men der blev ikke sat hegn op efterfølgende. Vi fik redningsveste på, når vi gik i haven alene.

Vi har her et havebassin, som vores barnebarn er meget interesseret i. Der er heller ikke hegn omkring, men han er heller aldrig i haven alene - det er jo ikke den eneste fare, der er her.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 12. september 2019 kl. 8.29

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 12. september 2019 kl. 21.01

Hej Susanne Mejborn

Tjek om der er en gældende lokalplan for området - deri kan der være bestemmelser om hegn / ikke hegn omkring den lille sø.

Venlig hilsen
Lone

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Mejborn, 13. september 2019 kl. 8.37

Mange tak for gode input.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. september 2019 kl. 9.36

Jeg ville nødig være den, der sagde NEJTAK til et hegn den dag der sker en ulykke! Hegn kan gøres smukke. Hvad tæller mest? Sikkerhed eller udsigten? Husk at der kan komme andre børn, som ikke er kendte med området.
Ingeborg

6 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. september 2019 kl. 9.57

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. september 2019 kl. 14.35

Nu kender jeg et boligområde, hvor man for at sælge grundene med udsigt til en sø, lavede en lille kunstig sø i midten af det beboede område. Hvis .... og sådan læser jeg det, det adspurgte område er på samme måde, synes jeg at ndhegning er på plads. Det er jo noget andet med naturlige søer og vandhuller.
Ingeborg
Ps. Den omtalte sø er hegnet ind nu!

Nyt svar til emnet »Hegn om sø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hegn om sø

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider