Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. oktober 2019 kl. 18.01
Hej
Min kristtjørn har forrygende mange bær og jeg havde håbet at kunne bruge nogle grene til juledekorationer m.m. Men.... i dag har solsortene nippet til dem for at se om de var modne :-) . Det er de knap nok, men kan det gå an at jeg snupper nogle grene allerede nu, inden fuglene har ribbet busken? Skal grenene stå i vand?
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 19. oktober 2019 kl. 18.23
Jeg ved ikke hvor koldt de skal have det for ellers ville jeg ligge dem i køleskabet... Fryseren tror jeg ikke de kan tåle, men har du mange og plads begge steder kan du forsøge med begge metoder. Ellers er der også den mulighed at lægge et net over busken og så lade naturen klare resten.
Hvis de kommer ind i varmen vil de bare smide bærrene.
Held og lykke med det...
Skrevet af: Søren Duun, 19. oktober 2019 kl. 18.30
Her i artiklen nævnes det at bærrene holder længe, hvis ikke fuglene eller mensket gøre sit indtog på bærrene. Desværre står der ikke noget om hvordan man undgår dette, ud over at dække bærrene til.... Så ingen nedkøling.
www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/traeer_og_buske/466.html
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. oktober 2019 kl. 19.16
Tak for svarene. Jeg kunne jo dele med fuglene og kun lægge net over en del af busken, som vender ud mod mit vindue. Måske kunne grene sat i vand udenfor også klare sig? Jeg skal nok lige overveje det med nettet, for fuglene har for vane at gemme sig inde i busken..... og hvis de så vælger udgangen, som har et net foran?
Ingeborg
Skrevet af: Anne Demant, 20. oktober 2019 kl. 12.33
joh, men hvis du klipper grene af og sætter dem udenfor, så skal de jo også dækkes mod fuglene.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. oktober 2019 kl. 19.37
Hej Anne
Jeg har selvfølgelig mulighed for at sætte grenene i en spand vand hvor fugle næppe kan komme til dem. ..... og endelig kan de der få et net over sig, hvis der alligevel er dristige solsorte.
Tak for svaret
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.