Forum

Hvor får man lidt bakkesand fra?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. november 2019 kl. 9.13

Hej
Sidste år fik jeg en m3 smidt af på fortovet af en lokal entreprenør. Det blev brugt til græsplænen. Nu mangler jeg bare et par spande sand, så jeg kan lægge et drænlag under mine nye dyre tulipanløg. Big Bags er både for meget og for dyre. Alternativet kunne være lecakugler, som også er billigere. Hvad gør i, når i mangler en “slat” sand?
Ingeborg

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 5. november 2019 kl. 9.59

Her i byen kan vi selv hente grus og sten og afregne efter vægt. Prøv at spørge i byggemarkedet.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. november 2019 kl. 10.55

Er det ikke bakkegrus du mener , sand dur ikke som drænlag da det klumper , med mindre det er kvartssand , som er et udmærket drænende jordforbedrings middel , jeg bruget det selv til kaktus og sukkulent pottejord , 25 Kg for 50 Kr hos Harald Nyborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 5. november 2019 kl. 14.50

De fleste byggemarkeder har forskeligt sand og grus i sække af den størrelse du efterspørger.
Kiloprisen er selvfølgelig en anden end hvis du henter løs vægt på en trailer eller får leveret en bigbag.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. november 2019 kl. 16.54

Tak for svarene. Vil det ikke være ok med leca, evt. blandet med lidt jord?
I mine krukker bruger jeg en netpose med leca i bunden. Her vokser rødderne gerne gennem nettet og ned mellen lecanødderne.
Jeg kan genbruge lecaposen år efter år og undgår at blande for meget leca i jorden, hvor jeg tømmer krukkerne. Bakkegrus og leca blanding ville måske være allerbedst.
Ingeborg

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Bilde, 5. november 2019 kl. 23.27

Tak for tippet vedrørende leca-nødder i net, Ingeborg.
Det havde jeg faktisk ikke overvejet at gøre; men det lyder som en fortrinelig idé til at undgå leca-nødder uønskede steder..

Jeg formoder, du anvender løg- eller kartoffelnet?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. november 2019 kl. 7.37

Jeg har selv syet lange poser af gamle tynde gardisette gardiner. De holder meget længe. Men andet “netværk” kan sagtens bruges.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hvor får man lidt bakkesand fra?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor får man lidt bakkesand fra?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider