Forum

God ide til slimede og glatte terrasser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. november 2019 kl. 10.45

Der sker mange faldulykker på slimede og glatte træstier og terrasser. På Fugledegård ved Tissø havde de fundet en smart måde til sikker færdsel på de lange gangstier af træplanker.
Der var sømmet en bane kyllingetråd langs kanten. Måske en god ide til os andre i denne våde regntid.
Iøvrigt kan jeg anbefale et besøg på Fugledegård Naturpark.
Ingeborg
strikingeshave.blogspot.com/2019/11/efterarsferie-fugledegard.html

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. november 2019 kl. 17.50

Et lille drys flisesand på træet virker hele vinteren og algerne kan ikke lide det. Til foråret fejes det bare ud i bedebe.
Anne Marie

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. november 2019 kl. 19.20

Sikkert også en brugbar ide, men sandet kan regne væk igennem revnerne og så er der også problemer med at holde sandet ude af huset. Ideen med kyllingetråden er brugbar som gangsti hen over terasse....og så kan det jo fjernes igen..... såfremt vi nogensinde får en lang tør periode igen.
Min mand og jeg ville ikke have vovet turen på gangstien, hvis ikke der var armeret med nettet og et gelænder.
Ingeborg

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. november 2019 kl. 20.46

Når det bliver brugt, vil det begynde at bule og det ser ud til at kun være hæftet i den ene side. Så kan man da rigtigt snuble i det.
Anne Marie

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 9. november 2019 kl. 23.10

Jeg vil også give Anne Marie ret i at det dur ikke med hønsenet, men vil også mene at groft grus nok er bedst også selv det kan ridse og slæbes ind i huset.

Men nogle gange har jeg erfaret at sko med gummisåler med store riller i ofte er bedst at gå med når det er glat.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. november 2019 kl. 23.56

Det viste hønsenet var slået på gangbrædder i “offentligt” område, hvor der færdes mange mennesker. Jeg synes at det fungerede godt og mon ikke det bliver efterset.
Jeg ville bruge det som en gangsti på en sommerhusterasse, hvor man færdes for at komme til garage og udhus i den mørke tid.
Jeg ville ikke have grus slæbt med ind på klinker og lyse trægulve.
Ingeborg

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. november 2019 kl. 11.09

Ja, jeg plejer nu at træde på det fintmaskede net, når jeg møder det i naturen. Så er der mindre chance for, at man skrider. Men jeg ser også efter, om der er løkker, der vil prøve at fange mine støvler.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 10. november 2019 kl. 11.13

På billedet ses den nye bro over bækken ved indgangen til vores daværende have. Dengang blev der på broens midte sat hønsenet på med kramper. Gangbro var af trykimprægneret fyr. Brædder blev efter tid i det skyggefulde og fugtige miljø med nedfaldne blade fra bl.a. birk og pil ret slimet.
Til info kan der på billedet anes et skilt på birketræet. Ud over teksten med Privat Have var der tilføjet: Du er velkommen til at gå gennem haven ad stien langs søen, Hund skal være i snor.
Mange mennesker passerede broen med genvej gennem vores have og så vidt vi ved, har der ikke været fald ulykker i de 10 år siden broen blev bygget.
Derfor kan hønsenet varmt anbefales.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 10. november 2019 kl. 11.14

Hovsa. Billedet kom ikke med. Her er det så

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 10. november 2019 kl. 11.15

Gad vist hvad der skete

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 10. november 2019 kl. 11.20

Gad vist hvad der skete

11 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. november 2019 kl. 7.09

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. november 2019 kl. 14.56

Kan vi blive enige om at kyllingenet er fint når det vedligeholdes på de steder, hvor sand ikke kan bruges? Der er jo forskel på HVOR de glatte stier og trapper befinder sig.
Jeg for min part er ofte stødt på glatte slimede trapper ude i naturen og havde ikke set ideen med trådnettet tidligere, så jeg synes om den.
Ingeborg

.

Nyt svar til emnet »God ide til slimede og glatte terrasser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > God ide til slimede og glatte terrasser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider