Forum

En tyvefælde?!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. november 2019 kl. 22.04

I sidste uge var jeg noget ærgerlig, da det så ud somom en bil havde nedlagt de Sct. Hansurter, som jeg IKKE ville fjerne, for at lægge sten på det nu ret fhv højbed. Og bilen havde kørt over min arkæologisk udgravede flisegang- for at lande i den fhv grusbunke (som skal væk), men jeg var sådan mere ØV! Hvorfor tror folk, de kan vende her?!

I dag opdagede jeg så, at lige overfor grusvejen, var genboens havehegn mast- og der lå masser af glasskår.

Så dem var jeg ude at samle op (og jord, glasset gik i 1000 mio skår), men jeg samlede det meste op. Det er jo ikke godt for dæk, katte-/hundepoter- eller høns. (De æder dem måske?!)

Så gik jeg over til min nabo (for enden af vejen), og spurte om, de vidste noget? Jo, der havde holdt en bil sidste fredag aften ved halvtitiden, da de syntes det var lidt underligt gik Nabo Stig ud for at undersøge sagen.
De kunne jo være kørt forkert (det sker tit at bilister mv overser skiltet med "Blind Vej"- og tror de er på vej til Æbelø- eller Stegø Mølle sågar!)

Men bilen vendte i en fart- og smadrede bagruden på genboens hegn/buske.
Og nu kan jeg forstå det: De har kørt mine blomster ned, kørt humpetibumpeti på mine højbedshjørnesten ( jeg lagde to på i højden, da jeg udgravede, men ikke flere da, jeg så skulle flytte Sct Hansurterne yderst)
- og ned på min min flisegang- og op over i grusbunken. Og ramt genboens hegn- CRASH!
Forløbet kan også være omvendt: At de bakkede- der var spor i krudtet, og naboen sagde: "De holdt ved Os (altså os- som hos os). Det er det nok!

Det er da en fin tyvefælde!

Ikke desto mindre overvejer vi overvågningskamera. Jeg er træt af folk, der kører på alt muligt - og stikker af fra det.

Naboen havde så fjernet nogle store flader af glas, de mener, det er en bagrude, da der var varmetråde i det.

Nogen gange er der knap så dejligt på landet!

Min nabo er ved at få lagt nyt gulv, så måske var det nogen på udkig efter "gratis til fingerpris" byggematerialer- eller bare spritbilisten, der var kørt forkert.

Men en en ny bagrude: Så kan de lære det!

Mvh
Tine- nogengange er det godt, at jeg ikke har så mange kræfter til at orne højbede/fjerne fhv grusbunker- åbenbart! ;-D

Nyt svar til emnet »En tyvefælde?!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > En tyvefælde?!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider