Forum

Spørgeskema – Omkring køb af haveplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Oliver Lunde, 19. november 2019 kl. 15.30

Hej havevenner,

Vi er en gruppe studerende, der har brug for jeres hjælp til at besvare et spørgeskema omkring udendørs planter og krukker.
Spørgeskemaet handler om, hvad der er af overvejelser, når I skal købe planter og krukker til jeres hjem. Jeres besvarelser vil kun blive brugt internt til vores bachelorprojekt og er helt anonymt.
Håber i kan og vil hjælpe, da det er hjørnestenen i vores projekt.

Link: www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=KC3T5J72SP3K

PS. Det må da gerne dels med venner og familie hvis i vil hjælpe endnu mere.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 19. november 2019 kl. 19.10

Hvad består de første 33% af spørgeskemaet i?
Det er også god skik, at lade deltageren se det samlede spørgeskema for kunne danne sig et overblik inden spørgeskemaet besvares.

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 19. november 2019 kl. 19.28

Studerende hvor? Skole eller institut?
Hvem er vejleder?

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 19. november 2019 kl. 20.01

Enig i kritik - men ganske hurtigt overstået spørgeskema :)

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 19. november 2019 kl. 22.39

Det er en om er, skemaet virker ikke på en mobiltelefon

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 19. november 2019 kl. 23.03

Virkede fint på min mobil. Uddannelsesstedet oplyses på første side.
Pøj pøj med opgaven.

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Oliver Lunde, 19. november 2019 kl. 23.56

Hej,

Først og fremmest tak fordi i gider bruge jeres tid på vores projekt og spørgeskema :D

@Willy: Vi overvejede også om det skulle være på en lang side men vi tænkte måske det blev for uoverskueligt. Det vil vi tage med videre for det jo jer der ved det bedst.

@Chris: Vi kommer fra Erhvervsakademiet Aarhus og vi læser international handel og markedsføring. Vi lade bare et logo fra vores skole op i hjørnet men kan godt se det er meget småt og svært at se. Vi tænkte ikke vores vejleder var relevant for jer men det er en god underviser der hedder Christian :)

@Søren: Det kan jeg ikke helt forstå, det burde det, men det er noget jeg gerne vil skrive til dem der står for den side vi har lavet det på.

Til jer alle: Så fedt i gider bruge tid på det !!! og jeres kommentar giver os bare endnu mere læring til fremtiden.

Vh
Oliver

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 20. november 2019 kl. 9.25

Hej Oliver Lunde

Jeg vil tro, at de fleste virkeligt haveinteresserede mennesker stort set aldrig køber planter. Hvorfor skulle de det? De fleste planter er nemme at lave selv ud fra stiklinger.

Jeres projekt har vel til formål at undersøge, hvordan kunder kan påvirkes til at købe flere planter. Men den dér ”brug og smid væk-kultur” er ikke særlig almindelig i et økologisk forum, som Havenyt.

Jeg køber hvert år en bakke små udplantningsporrer til 15 kr. Det er det hele. Jeg kunne ikke drømme om at købe blomsterplanter eller krukker.

M.v.h.

Doris Møller

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 20. november 2019 kl. 9.37

Enig i Doris betragtninger.
Svært at besvare så det giver en afspejling af virkeligheden.

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Oliver Lunde, 20. november 2019 kl. 9.49

Hej Doris,

Tak for dit synspunkt, det dejligt at høre at nogle gør noget ved den kultur !

Vh
Oliver

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Oliver Lunde, 20. november 2019 kl. 9.49

Hej Doris,

Tak for dit synspunkt, det dejligt at høre at nogle gør noget ved den kultur !

Vh
Oliver

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 20. november 2019 kl. 17.25

@Oliver.
Større omhyggelighed!
Det er ikke almindeligt, at folk har både have og altan (bortset fra sommerhus ejere ;)
Ligeledes er det usandsynligt at dårlig dårlig kvalitet vægtes højt.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 21. november 2019 kl. 14.04

”Det er ikke almindeligt, at folk har både have og altan.” Sig mig Willy N, ser du aldrig Hammerslag på DR? I de udsendelser er der tit villaer med både have og altan. Selv har jeg en lejlighed på anden sal med altan, plus en kolonihave.

Så det findes altså!

Og det er altså sket for mig, at jeg hos blomsterhandleren har set et par sølle pistlinge, der helt åbenlyst trængte til et bedre hjem! Normalt vælger jeg ikke den dårligste kvalitet, men i 2007 købte jeg to fuchsiaer til en samlet pris på 10 kr. Med lidt pleje blev de flotte, og som årene er gået, blev de ophav til mindst 50 fuchsiaer, som blev lavet ud af stiklinger fra dem ;-)

M.v.h.

Doris Møller

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 21. november 2019 kl. 18.26

@Doris
Er det almindeligt ;) ?
( Og nej. Jeg ser ikke fjernsyn )

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 23. november 2019 kl. 15.51

Om det er almindeligt, at villaer har altan og have?

Ja, det er meget almindeligt. Af de 20-25 villaer, som jeg kan se fra min sydvendte altan, kan jeg se, at tre har altaner. Men de huse vender jo deres nordside op mod mig. Så derfor har jeg lige lagt min daglige spadseretur ind blandt villaerne, og da kunne jeg konstatere, at cirka hver tredje villa havde en altan, som jo typisk vender enten mod øst, vest eller syd.

I det villakvarter, der ligger tættest på min bolig, er der mest tale om rødstensvillaer, og altanerne findes typisk, hvor der i stueetagen er en karnap, og så er der altan oven på karnappen.

Lidt længere væk husker jeg, at der er patriciervillaer med overdådige balkoner med smedejernsgitre.

Der er desuden også et såkaldt A-hus, altså et hus, der vender gavlen ud mod vejen og har et ret spidst tag. Det har en ret stor altan, som altså er overdækket. Den type huse er der sikkert mange af. Det var en ret populær byggestil en overgang.

Om det er almindeligt at købe en dårlig kvalitet, når man køber blomster? Det er det nok ikke. Det er kun sket den ene gang, at jeg har gjort det.

Jeg undgår helst at udfylde spørgeskemaer, for der er som regel aldrig valgmuligheder, der passer til min situation. Så derfor blev jeg glad, da jeg i det spørgeskema, det drejer sig om her, kunne klikke på ”Både altan og have ”. Men da jeg gik videre, opstod der hurtigt problemer, og jeg måtte afbryde.

M.v.h.

Doris Møller

Nyt svar til emnet »Spørgeskema – Omkring køb af haveplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Spørgeskema – Omkring køb af haveplanter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider