Forum

Erantis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 7. januar 2020 kl. 9.25

Nu er årets første Erantis i fuld flor d. 5. januar.
Så tidligt på året har jeg aldrig set dem før.
Vores spanske margueritter i krukker, bliver ved med at sætte nye blomster.
Grøn vinter - med over 5 grader hver dag (her på Røsnæs).

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. januar 2020 kl. 12.15

Jeg så en hvid anemone i blomst ude i skoven mellem jul og nytår. Det er enten for sent eller for tidligt!

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. januar 2020 kl. 12.19

Ja det er indtil nu en mild vinter , stokroserne skyder helt vildt , forsytia springer nok snart ud , MEN vi er ikke halvvejs igennem vinteren , og den gamle talemåde paser næsten hvert år ....når dagene længtes , vinteren strenges.......

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. januar 2020 kl. 18.22

Jeg har nu haft Erantis- i december. Men det er fra før vi fik gravet op til Minirenseanlæg, nu har vi ikke så mange tilbage, og de der guldnælder er slemme til at dække jorden.

Mine spanske margeritter gror nu bare i krukkerne, men jeg har stadig en rose, der insisterer på at sætte knopper! Den er lyserød, den hvide gror bare (buskrose).

Til gengæld: I år har jeg købt hyacinther efter løgstørrelsen, og der er åbenbart en del dobbelte løg (så blomstrer de to gange). Jeg har desuden købt nogle nedsatte "Milkshakeglas" i ægte plast, men de er fortrinelige til hyacinther- der kommer lidt op i højden, og har vand lige under potten. Det ser- okay ud!

Og så havde jeg egentlig opgivet Hippeastrum, da jeg opdagede snegleæg (af ubestemt herkomt) i en af potterne, men jeg kom til at købe en hvid, der tabte knoppen, og nu står den krammet sammen i mit køkkenvindue- med en ny blomst. De hvide kan blive høje- og store.

Vi har da haft frost- lidt. I et par nætter- men nu er det kystnært så...

Mvh
Tine

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 8. januar 2020 kl. 9.35

mogens e . du bedes kontakte mig

5 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. januar 2020 kl. 9.19

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. januar 2020 kl. 17.03

Mine purpurfarvede juleroser står i flotte klynger. Desværre er de helt bladløse på denne tid af året, mens de efter afblomstring får fantastisk flotte blade. Erantis, vintergækker og mine blomsterløg i spande har også fart på - desværre, for vinteren er jo langt fra overstået.
Ingeborg

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. januar 2020 kl. 23.12

I dag var det utrolig mange bellis vi så på vej i skoven.

Nyt svar til emnet »Erantis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Erantis

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider