Forum

Slå græsplænen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Madsen, 21. februar 2020 kl. 16.33

Hej,

Jeg er forholdsvis ny i haven. Derfor har jeg et spørgsmål omkring græsslåning.

Vi har en robotplæneklipper, som maks kan klippe græs i 6-7 cm højde. Græsset er cirka den højde lige nu og det stopper ikke her med den temperatur vi har.

Men er det for tidligt at sætte robotten på græs nu, eller hvad er jeres anbefaling?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. februar 2020 kl. 20.21

Hej Martin.

Det er et problem med at græsset vokser når vi ikke har frost og jeg tror også at du får problemer med at slå græsset når det er så vådt som det er i øjeblikket og sikkert noget tid endnu. Men du bliver nød til at væbne dig med tålmodighed lidt endnu. Kommer der en tør periode kan du få slået græsset.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 29. februar 2020 kl. 10.04

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. februar 2020 kl. 11.22

Ja jeg har også spekuleret på om jeg skal ud med leen eller en busk rydder. Her hos mig er det også højt...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus I., 5. marts 2020 kl. 16.15

Jeg har personligt sat robot plæneklipperne i gang, og det går faktisk rigtig fint. Der er ingenting i det. Problemet er, når det regner meget, men sådan er det jo hele året.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 5. marts 2020 kl. 20.23

Hvad er problemet?
Højeste stilling, og derefter en tur i normal højde, hvis ikke det udskydes en dag eller to.

Nyt svar til emnet »Slå græsplænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Slå græsplænen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider