Forum

Savner min tur i plantecentret

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2020 kl. 13.29

Hej
Jeg savner mine stedmoderplanter sim jeg plejer at købe i både hankkasser og enkelte potter, hvor man selv bestemmer farverne. Jeg vil også gerne se lidt andet grønt og blomstrende indenfor dørene, så jeg har lige spurgt i det nærmeste plantecenter om de bringer varer ud. Lidt blomster og urtefrø mangler jeg også.

Jeg bor udenfor Fredericia. Er der nogen af jer der er så heldige at de kan få leveret den slags smittefrit til døren?
Det må da kunne betale sig at køre ud frem for at smide ud?
Ingeborg

1 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. april 2020 kl. 17.25

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. april 2020 kl. 21.52

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2020 kl. 14.15

Tak for svaret. Har du set, hvad online forsendelser fra planteskoler koster? Iøvrigt forstår jeg godt at det e så dyrt.
Min "Tantes Have" har nu ordnet kontaktløs salg og jeg har fået mine stedmoderplanter og en fin Montana Rubens. Desværre må de nøjes med at stå i garagen i dag - det blæser ad hækkenfeldt til hos os.
Kontaktløs handel: jeg bestiller pr. Telefon, betaler med mobilpay. Ringer når jeg er på aftalt sted ved drivhus på p.pladsen og en flink medarbejder kører en indkøbsvogn med planterne hen til bilen, læsser af i bagagerummet og moin.
Nu kan jeg afvente bedre vejr og glæde mig over planterne.
Ingelein

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 2. april 2020 kl. 19.01

Jeg har lige betalt 89 kr for at få leveret to stauder og en pose læggekartofler. Jeg synes det var til at leve med. Nethandlen var ikke pga Corona i mit tilfælde. Fin service du har fået lokalt.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 2. april 2020 kl. 20.08

Jeg var på planteskolen i går hvor de havde fået en enorm masse planter hjem. Der var kun kassedamen og mig i junglen.
De bliver nok ikke overrendt for tiden.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 2. april 2020 kl. 21.19

Jeg har også været i det lokale plantecenter i lørdags. Det gik fint med afstand og hensyn. Man skal selvfølgelig gøre op om man er i særlig risiko men det er nu også godt at støtte plantecentrene. De har det ikke nemt i disse tider.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 2. april 2020 kl. 22.18

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. april 2020 kl. 22.41

Ja og desværre kan kommunerne ikke købe alle disse planter og plante dem rundt omkring i de grønne områder, for gartnerne er også sendt hjem.
Men hvad med svineavlerne og dem, der avler kyllinger? De må da også brænde inde med en masse kød. Nogle svineavler sender tusindvis af grise til slagteriet om ugen.
Og kyllinge avlerne sender dyr afsted hver 2 måned... Og hvordan skaffer de mon foder til deres dyr? Heldigvis er det ikke blevet til et problem endnu..

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2020 kl. 22.55

Ja, jeg har respekt for både gartnere og blomster der går en trist skæbne imøde. Men kunne de ikke slå et slag for udendørs levering eller udkørsel af blomster. Jeg savner friske blomster både indendørs og ude. Jeg har nu forsøgt mig med hyacinter af egen avl i vaserne indendørs, men de stinker jo ligefrem indendørs.
Ingeborg

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. april 2020 kl. 23.22

Jeg tror at det er svært at distribuere så store mængder af gangen. Her i Køge er en masse forretninger gået sammen om at sælge deres tilbudsvarer via Facebook på en side, der hedder vi elsker køge, og her kan du købe tilbudsvarer og få dem bragt gratis til din hoveddør. Jeg er imponeret over den iver og indsats de lokale handelsdrivende viser her og næsten alle er med. Min datter bestilte en pose med 4 store og flotte krydderier, der blev bragt til døren for kr 140 alt incl. Dvs med gratis fragt.
Så enten får de krydderierne i nakken eller også tjener de bare ikke ret meget af gangen.... Derimod har blomsterhandleren kronede dag, da folk sender flere blomster til hinanden i disse coruna tider og det er da et lille lyspunkt...

Nyt svar til emnet »Savner min tur i plantecentret«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Savner min tur i plantecentret

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider