Forum

Udrydde birketræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tage Jensen, 4. april 2020 kl. 16.52

Jeg har et lille stykke skov hvor der er plantet forskellige træer både nåletræ og løvtræ.
det er nu overbevokset med birketrære og di kvæler og overtager efterhånden hele stykket,
hvad kan jeg gøre når jeg klipper en ned kommer der året efter tre i stedet for, Hjælp en måde at udrydde birken på.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. april 2020 kl. 20.28

En skov i god vækst skal blot have skåret de uønskede træsorter væk, så klarer de øvrige træer at vokse op i sikkerhed i lyset.
Har dine plantede træer det godt? Dvs. er jorden velegnet uden at være for våd eller for tør eller for hård.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 4. april 2020 kl. 20.39

Hej Tage Jensen

Lige med birk er det et godt valg at skære ned til jordoverfladen i juni måned. Ved at gøre det i forsommeren skades birkens mulighed for at "gro igen" mest muligt.
Men din tålmodighed bliver måske udfordret mere end du synes om når du flere år i træk skal have startet buskrydderen....
Så måske kan det være værd at overveje at søge noget professionel rådgivning - hvis du søger på "rådgivning skovdrift" får du pænt mange valgmuligheder (både hvad angår mere viden og praktisk assistance).

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Udrydde birketræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Udrydde birketræer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider