Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. april 2020 kl. 9.43
Hvor har vi det godt, os med have lige foran døren! Mine tanker går i denne tid til alle, der må føle sig i som i fængsel, spærret inde i små lejligheder eller på værelser. Det gælder for de fleste af mine studerende børnebørn, hvoraf et par endda venter barn midt i maj. Sidstnævnte er sygeplejerske og vi regner med at hun tager
sine forholdsregler for ikke at blive smittet…. og manden må da slet ikke vise mindste tegn på forkølelse for at kunne være med til fødslen. Det skulle have været sådan en dejlig tid, som de deler med andre 45.000 gravide.
Vi to gamle er ikke særlig sociale med mange venner og gøremål udenfor huset. Jeg kommer i et aktivitetshus, hvor jeg morer mig med at lave glaskunst af vore gamle blyindfattede ruders glas. Det kan jeg også lege med herhjemme bortset fra at jeg ikke kan brænde glasset.
Nyd at du kan komme i haven og sæt pris på at du kan.
GOD PÅSKE
Ingeborg ….. med et lidt symbolsk billede
Skrevet af: Anonym bruger, 7. april 2020 kl. 19.03
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 7. april 2020 kl. 23.11
Skrevet af: Anne Demant, 7. april 2020 kl. 23.25
Også god påske herfra, påskeharen har jeg ikke set, men en masse andre "vild"edyr. ex 2 egern der havde nok i dem selv, det må være foråret,- men alligevel nysgerrige. tænk jeg tror de nød de grin vi mennesker kommer med, når egern klovner.
De blev ved længe. Så vankede der lidt nødder, og så fór de afsted igen. Min bolig er en lejlighed, rækkehus med for og gårdhave, så ingen "lejekaserne". Sabs har lidt af hvert...
Sakskøbing er, -siger min jægernabo,- undermineret af kaniner. Og de kommer da også efterhånden og kikker ind hver dag.
Jeg har aldrig set en vild kanin, førend i år.
Jeg tror bestemt ikke jeg er blevet mere interessant at gæste, men der er slet, slet ikke den trafik på vejene mere
som før virusset fik fat. (Nyd det, flygtigt ejes kun det fuldendte.)Vi har nemlig stærk trafik på motorvejen til/fra Rødbyhavn.
Er corona skidt for noget, er det ihvertfald godt for klimaet. Den 8, i morgen, er det endnu engang fuld/supermåne, gå ud og se hvor klar himlen er blevet. Hvis altså ikke det er overskyet.
Også vi venter familieforøgelse, min svigerdatter har termin d 27.4. Jeg tror nok det tager lang tid før jeg må og endnu længere inden jeg tør hilse på
Jeg har slidgigt og døjer derefter, men med ingen plæne og have der forhåbentlig passer sig selv, er der masser af tid til at se måger og krager jage havørnen og musvågen væk.
Så den smule jeg kan, det nyder jeg. Men er alligevel misundelig på dine fugle, så gør du forretning i den en dag Ingeborg,- da venligst lad mig det vide.
Skrevet af: Anne Demant, 7. april 2020 kl. 23.30
Undskyld Ingeborg, der skulle stå forretning i deM
Skrevet af: Anonym bruger, 7. april 2020 kl. 23.51
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2020 kl. 0.22
@F. Christensen
Tja, da vi har et stort hus fra 1970, har vi selvfølgelig også en sauna, som er er dejligt pulterrum. Måske skulle rummet genopstå som sauna?
Ingeborg
Ps. At tage et saunabad tager flere timer, så det var nok derfor vi opgav det.
Skrevet af: Mogens; E., 8. april 2020 kl. 9.10
Har I bemærket at siden Coronaen kom til DK. har vi haft et pragtfuldt vejr, ingen flystriber som sløre for solen, fred og ro på vejene, meget mindre forurening. Flotte solnedgange hver dag. Stilhed er en luxus.
Vi har det godt her i lille Danmark, ingen skyder efter os, ingen bomber, ingen krokodiller og slanger. Jeg sender mine tanker til alle de mænd som nu skal gå sammen med konen 14 dage endnu.
Tålmodighed er en dyd.
Skrevet af: Anonym bruger, 8. april 2020 kl. 13.14
Skrevet af: Søren Duun, 8. april 2020 kl. 17.14
Der er rigtig mange, der ikke respekterer et udgangsforbud og jeg tror eller håber at det er fordi de hellere ikke forstår det. Ellers er de bare dumme. Men jeg må indrømme at hvis jeg havde et familie medlem, der sad alene eller på et plejehjem, at så ville jeg have det svært ved ikke at kunne besøge vedkommende og kunne godt fristes til at bryde reglerne, men på den anden at hvis jeg smitter gøre jeg ikke sagen bedre..
Her hjemme gøre det ingen forskel om jeg kan komme ud for jeg har haven og hønsene at gå op i og en til at gå i byen for mig..
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på mange af de gamle og ensomme, der sidder rundt omkring og er spærret inde og ikke kan komme ud i naturen eller bare i en have.. Dem har jeg ondt af.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2020 kl. 17.34
@Søren.D
Vi har som jeg skrev tidligere været i selvvalgt karantæne i over 4 uger, og bortset fra at vi ikke ser børn,børnebørn og oldebørn, er vores hverdag ikke ret meget anderledes. Familien bor nemlig ret langt fra os, så vi ses ikke ret ofte.
Det rr vist lige så svært for de unge mennesker, der normalt er "festaber" meget megen social omgang i skoler, sportsklubber osv.
Alligevel kan man jo på tallene se at det er mænd i middelaldren og yngre, der hyppigst er smittede. Og det er jo ofte dem der er så kloge, at de kunne undvære hovedet og nødigt vil være pylrede eller rette sig efter andres instrukser. (ramaskrig forventes, men det preller af på mig). Min advarsel om beskidte greb på indkøbsvogne i et forum for mere end 3 uger siden, før vi lukkede alt ned, resulterede i at mænd i den nævnte kategori kaldte mig for hysterisk og have en skrue løs...... de blev noget tavse derefter.
Solen skinner, det er ved at være tørt, regntønderne tomme, nyd at vi kan komme ud i den friske gylleduft.
God påske.... Ingeborg
Skrevet af: Anonym bruger, 8. april 2020 kl. 17.41
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2020 kl. 18.22
Hvis I gider, så læs, hvor ignorante folk kan være...... indtil de selv ligger ned. Måske?
www.kandu.dk/Spg180565.aspx
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. april 2020 kl. 0.34
Til indlæg 2
Om udvortes virus slås ihjel ved 60 grader ved jeg ikke, men hvis indvortes temperatur skal op på 60 grader for at slå virus ihjel, er anstrengelserne alligevel forgæves. :-(
Ingeborg
Skrevet af: Anonym bruger, 9. april 2020 kl. 1.21
Skrevet af: Willy N, 9. april 2020 kl. 9.32
Mogens.
Dejlig fremhævning:
" ... ingen flystriber ... ".
Det er nu der skal tages landskabsbilleder!
Landskabsbilleder, solnedgangsbilleder og andre billeder med stor himmel.
Ingen stiber på himlen!
Det samme oplevede vi under det sidste større vulkanudbrud på Island og jeg bor nord for København hvor der er en flykorridor til som fly til Kastrup bruger.
Bl.a. bremser de i denne ned med det resultat at der dagligt er en øredøvende larm.
Jeg har venner i Italiener kvarteret på Amager og der er der langt mindre flystøj end her nord for København!
Så jeg nyder fraværet af brummende maskiner med nogle få hundrede mennesker som bremser larmende ned og genere hundrede tusinde mennesker (som dog sikkert ikke er så følsom overfor larm som jeg).
Ingeborg.
En af mine venner er netop blevet farfar som har har glædet sig til i mange, mange måneder.
Eller i virkeligheden i mange år!
Og så må han ikke engang besøge sit barnebarn!!
Søn, svigerdatter og barnebarn er gået i total isolation uden en slutdato!!
Jeg har børnebørn og har været sammen med dem alle lige efter fødslen eller kort tid efter og frygter for hvordan jeg ville have haft det, hvis der skulle gå dage eller uger eller måneder!!!! inden jeg måtte være sammen med dem.
Selvfølgelig er det synd for de nybagte forældre, at de ikke kan promenere med barnevognen og fremvise vidunderet.
Men det er så mange år siden jeg selv, har prøvet det mens det ikke er så lang tid siden, jeg efter nogle få timer stod med det seneste barnebarn i favnen.
Så jeg føler virkelig med "nybagte" bedsteforældre i disse tider.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.