Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2020 kl. 10.13
Jeg studsede over et indlæg hvor det at grave i sin havejord var = at myrde regnorme. Det er ikke fordi jeg graver andet end at stikke græsplænens kanter af og plante nyt eller plante om. Jeg har ingen køkkenhave.
Men det undrer mig at der er så mange regnorme under terassens fliser samt andre flisegange. Der er også masser af regnorme under mine store "græstæpper". Hvad lever regnormene af under mine fliser?
Og.... jo, jeg giver aktivt dødshjælp til de regnorme jeg grave op ved plænekanterne og serverer for solsort Peter, som i flere år har fulgt mig ved den slags arbejde.
Er der noget om at en likvideret regnorm bliver til 2?
Ingeborg
Skrevet af: Doris Møller, 23. april 2020 kl. 17.22
Hej Ingeborg Hansen
Eftersom det er mig, der er ophavskvinde til omtalte udtryk, skal det retfærdigvis siges, at jeg da også er nødt til at grave en gang imellem, f.eks. når jeg skal have kartofler op eller hive porrer op af jorden. Men jeg bruger helst en greb.
Jeg kender godt historien om, at regnorme kan tåle at blive skåret over. Men at der skulle kunne blive to ud af det, er vist en skrøne.
Ifølge nedenstående side, gælder det at:
”Regnorm faktisk godt kan overleve at blive skåret over, hvis man skærer bag dens bælte. Men at det kun er forenden som vil leve …”
www.skoven-i-skolen.dk/content/regnorm-1
Jeg kender ikke forklaringen på, at der er mange regnorme under dine fliser. Hos mig er der især myrer under fliserne.
M.v.h.
Doris Møller
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.