Skrevet af: M. Raj, 5. maj 2020 kl. 23.11
jeg har fået fræset nogle stubbe, så nu har jeg lidt jord/flis blandet fint sammen. kan jeg bruge det som topdressing i haven hvor jeg skal jævne lidt ud og så nyt græs eller er det en no go
Skrevet af: Lars Holt, 5. maj 2020 kl. 23.46
Jo, men du skal være opmærksom på, at der skal bruges kvælstof til at omsætte flisen, ud over det kvælstof græsset skal bruge.
Skrevet af: Søren Duun, 6. maj 2020 kl. 0.56
Jeg fik, sidste år, fjernet en stor thuja og fik efterfølgende stubfræset stammen og rødderne, omkring træet og fik en jord ligesom din, dog med en del flis i. Her har jeg efterfølgende plantet bredbladet laurbær kirsebær, hvilket også resulterede i at deres nye blade bliver gule i toppen.
Her i foråret har jeg givet dem nogle store håndfulde tørrede hønsemøg og håber at de med tiden får lidt farve..
Ud over at din jord med flisen vil bruge en masse kvælstof vil du også risikere at få problemer med græsslåningen, med mindre at din jord er meget fin.
Skrevet af: Mark Damgaard, 7. maj 2020 kl. 17.06
Til ren og skær udjævning af græsplæne, ville det give god mening medmindre flisstykkerne er så store at det komme til at genere græsslåningen. Med hensyn til at topdresse, så er der jo ikke den store næring i den jord som du beskriver. Hvis det er med henblik på forsyne dine græsplanter med noget lækkert næring, ville jeg bruge noget ordentligt topdressing(sand/muld + fin kompost) i stedet. :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.