Forum

Korsblomstret hvid- og forkølet lyserød

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. maj 2020 kl. 2.59

Hvad kan det være?
Jeg har to kraftige planter, der har selvsået sig, den ene er hvidblomstret og 1,20 meter, den anden er forkølet lyserødlilla, og er en smule lavere. De er tydeligt korsblomstrede (med 4 kronblade), og jeg går udfra, det mere er selvsåede fra landbruget- end "rigtigt" ukrudt (vilde planter).

De står i min "indkørsel", der er grøn (med diverse brokker under), dvs diverse græs og krudt. Jeg har dog ikke fået slået i år, og de sidste par år, har jeg ikke haft opsamler på, så arealet kunne sultes.

Er det hvid raps, olieræddikke- eller?

Mvh
Tine

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2020 kl. 17.25

Jeg har aldrig hørt om en hvid raps, kun gule. Derimod er ollieræddiken og radissen med hvide blomster og jeg er næsten sikker på at det er en olierædikke du har fået i haven. Selvom radiser også let kan blive en meter høj, men radiser plejer at blive busket.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. maj 2020 kl. 18.04

Der findes skam hvid raps. Lyserød har jeg dog ikke hørt om.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. maj 2020 kl. 19.36

Ja, et billede ville hjælpe.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2020 kl. 19.43

Claus.

Du havde ret : www.food-supply.dk/article/view/146462/nu_skal_rapsmarker_vaere_hvide, men jeg tror ikke det er den som Tine har fået.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. maj 2020 kl. 21.08

Nej jeg tror også mere på olieræddike som kan have begge farver. Der skal selvfølgelig et foto til.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. maj 2020 kl. 3.32

Okay!
Jeg går med olieræddiken, men det har ikke været fotovejr- det blæser ½ pelikan.

Tak for svar!

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Korsblomstret hvid- og forkølet lyserød«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Korsblomstret hvid- og forkølet lyserød

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider