Forum

Pleje af mit citrontræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per, 11. juni 2005 kl. 8.11

Hej

hvordan skal jeg pleje mit citrontræ?

skal de have en speciel gødning?

venligst
Per

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fatma, 5. marts 2006 kl. 21.09

Hvordan skla jeg pleje mit citrontræ?

hvad skal jeg bruge?

hvad skal jeg gøre for at der kommer citroner?

skal jeg have noget speccielt gødning?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 15. april 2006 kl. 13.33

Viktigste i citrus pleje: Pas på ikke at overvande og lad rodklumpen tørre godt ud mellem vandingerne. Vær især lidt tilbageholdende med vanding vinterperioden, men vand så godt i gennem første gang vår når det bliver lysere, og den skal til at sætte ny skud og blomster.

Bland lidt alm. fulgødning i vandingsvandet, men ikke stærkt, citrus er ikke så krævende.

Ellers stå så lyst som mulig. Kan sættes ud i haven om sommeren. Temp. under 5–8 plus grader er skadelig for træet

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Garbenfeldt, 25. april 2006 kl. 11.01

Når citrustræet står indenfor i en karnap, vil træet så sætte frugter?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Sørensen, 5. maj 2006 kl. 23.01

Jeg har for nyligt købt et citrusræ. Da jeg købte det havde det masser af blade og store fine frugter, men nu har det næsten kastet alle blade men ikke frugterne. Træet står lyst og ganske tæt på radiator. Mit spørgsmål er: er der noget i vejen eller hvad sker? (Træet er ca. 40 cm. højt)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Sørensen, 5. maj 2006 kl. 23.02

Jeg har for nyligt købt et citrusræ. Da jeg købte det havde det masser af blade og store fine frugter, men nu har det næsten kastet alle blade men ikke frugterne. Træet står lyst og ganske tæt på radiator. Mit spørgsmål er: er der noget i vejen eller hvad sker? (Træet er ca. 40 cm. højt)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Sørensen, 6. maj 2006 kl. 0.30

Jeg har for nyligt købt et citrusræ. Da jeg købte det havde det masser af blade og store fine frugter, men nu har det næsten kastet alle blade men ikke frugterne. Træet står lyst og ganske tæt på radiator. Mit spørgsmål er: er der noget i vejen eller hvad sker? (Træet er ca. 40 cm. højt)

Nyt svar til emnet »Pleje af mit citrontræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Pleje af mit citrontræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider