Forum

Hjælp til at identificere træ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Larsen, 31. maj 2020 kl. 14.40

Hej alle

Jeg er helt ny i det grønne hjørne. Ifbm. at have købt (mit første) hus for nylig, er jeg begyndt at undersøge hvordan jeg kan indrette haven.

Jeg er faldet over dette træ (31 maj). Kan I hjælpe med at identificere sorten? Og ved I noget om at holde sådan et træ?

Mvh
Christian

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 31. maj 2020 kl. 15.57

Hej Christian
Er der torne på den - og et nærbillede af et par blade, gjorde det noget nemmere. Men et bud kan være en tjørn.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 31. maj 2020 kl. 19.48

Hvidtjørn er en skøn plante. God til insekter, blomsterne afgiver en skøn duft og fuglene holder af de små røde frugter om efteråret.
Du kan holde den som en busk - som den er nu,- eller du kan stamme den op, så den bliver til et lille træ. Jeg synes, at stammen og grenenes uregelmæssighed, er meget smukke og det ses jo bedst, når tjørnen er stammet op.
Eneste minus ved hvidtjørnen (bort set fra når tornene sidder i fingrene ...) er, hvis din trillebør ikke er punkterfri ;)

Nyt svar til emnet »Hjælp til at identificere træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp til at identificere træ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider