Forum

Lupiner blomstrer sent i 2020

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2020 kl. 8.16

På vores indkøbsture mod Fredericia lægger jeg mærke til forskellige planter og deres blomstringstid. Det startede fordi jeg er fast leverandør af utallige dekorationer til fester, der for det meste består af grøftekantens blomster + meget få købte blomster. Derfor har jeg styr på blomstringstiderne. I år er jeg forbavset over at lupiner er over 1 måned senere i blomst. Er der andre vækster der er så sent udviklede i forhold til tidligere år?

Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 6. juni 2020 kl. 9.35

Hej Ingeborg Hansen

Nu har jeg ikke så meget styr på, hvornår de forskellige arter blomster – med en undtagelse: Kamelia. De plejer at springe ud lige omkring den 9. april. I år har jeg noteret, at der var bristefærdige knopper omkring den tid. Alligevel blomstrede de først cirka en måned senere. Jeg regner med, at det skyldes de kolde nætter og muligvis også tørken, selv om jeg vandede.

M.v.h.

Doris Møller

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. juni 2020 kl. 9.35

Mine er ved at afblomstrer nu du stod ellers så pæne

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2020 kl. 9.45

@Søren D
Det er fingerbøl= Digitalis på dit billede og de blomstrer først om nogle uger.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2020 kl. 9.47

@ Søren D.
Fik først øje på lupinerne bagest i billedet da mit svar var sendt. Undskyld
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. juni 2020 kl. 9.57

Vi har en masse selvsået lupiner i år som vi håber bliver til noget . Havde ellers lige købt for en formue i 2018, der hvor tørken satte ind og vi fik ikke vandet ordentligt

Nyt svar til emnet »Lupiner blomstrer sent i 2020«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lupiner blomstrer sent i 2020

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider