Skrevet af: Anonym bruger, 8. juni 2020 kl. 9.00
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Søren Duun, 8. juni 2020 kl. 20.28
Jeg er nogle gange lidt skeptisk når nogle "sundhed apostlene" skriver om hvor farlig det ene og det andet er og ofte henviser de til nogle forskning resultater, men glemmer at skrive et link til disse og gøre man ikke det kan man derfor påstår alt muligt. Dermed ikke sagt at vi bare skal æde løs af alt der er sprøjtet, det er slet ikke der jeg vil hen. Men mange forsknings resultater bliver ofte til fordi at mange har sær interessere i for eksempel helsekost branchen og at journalister ofte skriver en historie, der ligger lang fra sandheden. Bare for at være lidt interessant.
Skrevet af: Søren Duun, 8. juni 2020 kl. 22.41
Hvis man googler spørgsmålet om økologisk mad er sundere får man denne artikel, der hævder at det ikke er blevet videnskabelige bevist at økologisk mad skulle være sunder også selvom der er færre eller ingen pesticider heri og flere af de sundere stoffer.
videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/forskningen-kan-ikke-bevise-okologi-er-sundt
Det hæves også at økologiske køer er bedre for miljøet end f. eks frilands grise og frilands høns også selvom de er økologiske, men jeg vil nu stadig købe det, selvom jeg så bidrager til et dårlig klima. :-)
Skrevet af: Claus K Madsen, 9. juni 2020 kl. 11.35
Som konspirationsteori betragtet er den jo ganske velkonstrueret. Det handler jo om at finde på noget som ligesom lægger en forståelsesramme ned over noget frygt og mistanke som i forvejen ulmer hos målgruppen.
Der er givetvis mange som i forvejen er utrygge ved både glyphosat og gluten så det passer som fod i hose. Ordene minder endda lidt om hinanden!.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.