Forum

Kompost

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henriette Leth, 14. juni 2005 kl. 23.19

Vi har en lukket kompostbeholder, som vi overtog da vi købte huset for 8 år siden. Vi har aldrig tilsat nye orme, og kun "tappet" af komposten en enkelt gang. Overfladen på komposten er nu fuldstændig levende af orme og bænkebidere – ja, det er lige så man kan høre en smaskende lyd, når man åbner for beholderen. Er det ok? Vi fylder kompost i flere gange om ugen.

MVH Henriette Leth

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 16. juni 2005 kl. 7.45

Det er OK. Som I kan se, er der fuld gang i omsætningen. Bliv bare ved med at tappe forneden.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 5. august 2005 kl. 21.37

Det er let nok Henriette, brandorm dør om vinteren men æggene overlever og som HA skriver (han er vist nok expert) så er der gang i komposten. Forleden da jeg løftede låget på en af mine beholdere så jeg to regnorme ved siden af hinanden, hvor hun så spørger om de dog ikke lige skulle sno sig lidt? Og han forskrækket svare: "hvad nu hvis din mand så lige kommer hjem"? Og hun replicere; "Han kommer ikke hjem mere, han er ude og fiske". håp

Nyt svar til emnet »Kompost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kompost

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider