Forum

Fri og vild have?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. juli 2020 kl. 18.44

Vi er de lykkelige genboer til en baghave, hvor ejeren er flyttet hjem til sin mor. Den seneste storm har nu væltet det høje træhegn og der er fri udsigt til en ret så frodig have. Efter min mening opstarten til et rabarberkvarter. Er det den slags haver man skal efterstræbe? Hidtil har naboer og genboer plejet jorden mellem asfalt og hegnet. Nu har vi opgivet.
Den enlige pæl er “vores” værk. Vores søn glemte at trække håndbremsen, bilen rullede ned af vores indkørsel og vi måtte reparere med en ny stolpe.
Nu tænker jeg, hvordan min have ville se ud i frit økologisk fald. Mon der ville være købere til sådan et miskmask? Det er ikke muligt at lave frodige plæner i alle allerede anlagte haver.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 13. juli 2020 kl. 20.03

Lidt henne ad vejen, hvor jeg bor, lå et ældre hus med en fin have.
Huset blev solgt, og næste skridt var, at huset og alt grønt over græshøjde blev fjernet/planeret med en gummiged og fætter.
Nyt hus blev bygget, have anlagt med rullegræs og en smule liguster langs vejen.
Om haven havde set ud som hos din genbo, havde ikke gjort forskel; blot er grunden nok en tand billigere, og ingen vil sørge over alle de flotte rhododendron, bonderoser og hvad ved jeg, der bare blev bulldozet.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. juli 2020 kl. 23.35

Tak for svaret. Ja sådan kunne det også ende med vores hus. Forhaven planeret, huset hvidskuret osv.
Havde vi været 30 år yngre, kunne vi selv have fundet på det!
Men sådan bliver det ikke i vores tid. Jeg har da tænkt på at sløjfe de bagerste 600 m2 af haven og lade stå til der. Men det er også det sted, hvor vi har kompost, brændeskur, kvasbunker osv. .... og det er jeg meget glad for! Jeg har lige fundet ud af at brændeskuret er perfekt til en pause i arbejdet når der er varmt.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Fri og vild have?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fri og vild have?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider