Skrevet af: Tine Horsum, 20. juli 2020 kl. 12.24
Jeg ved, der var en herinde, der for flere måneder siden spurte om netop denne plante, og jeg klogede mig (forkert), men det indlæg kan jeg ikke finde. Og NUL billeder. (Jeg har været nød til at købe en seleforlænger fremfor et nyt kort til mit kamera :-((( )
Planten er cirka knæhøj/60-70 cm. Bladene er spidsovale med tydelige nerver- og ca. 1½-2 cm. Blomsten er lyslilla med tre små nedhængende (hager?!) dimser og to opad/fremadvandte. På afstand ser den lyslilla ud på mørkere bund, blomsterne er meget små 2-3 mm- og sidder for enden af stilken og på små sidestilke også i toppen.
Det er ikke aks/kurve- mere et bundt. Udaf blomsten stikker tre små støvdragere. (Så vidt jeg kan se). Det kan også være støvdragere + støvknap (Jeg er ikke sååå pokkers stiv i botanikken).
Nogen bud?
Jeg troede, det var en krydderurt, men hvis den bare er krudt, vil jeg fjerne den, så jeg kan have flere salvier og mynter. Den lugter og smager bare "grønt".
Den er sådan set meget nydelig, men den gror bare forkert sted.
Mvh
Tine
Skrevet af: Svend Høst, 20. juli 2020 kl. 15.01
Måske læge kulsukker.......
Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2020 kl. 15.43
Er det denne plante, du efterspørger?
Det er en slangehoved
Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2020 kl. 15.44
Og et billede tættere på.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.