Forum

Aloe Vera plante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Petrine Nathanielsen, 9. august 2020 kl. 21.40

Hvornår skal jeg putter aloe Vera lille plante i krukken? Jeg har den i en lille glas endnu og ved ikke hvornår Jeg skal putter i krukken? Og hvordan gøre jeg det?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 9. august 2020 kl. 22.09

Du skal ikke have den i et glas vand, som du har på billedet for så rådner den for dig.
Men så snart at den har nogle rødder kan den plantes over i jorden. Jeg har ikke erfaring med at stikling formere dem, kun som småplanter er det lykkedes mig at holde liv i dem.

PS en aloe Vera er en sukkulent og skal passes således.
Dvs bl. a sige ikke for meget vand, men hellere ikke for lidt.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 9. august 2020 kl. 23.40

Tag den øjeblikkeligt op af vandet og lad den ligge og tørre i en uge eller mere , plant den i noget grusblandet jord som er let fugtigt , og den vil sætte rødder og blive til en ny plante ..............

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Petrine Nathanielsen, 10. august 2020 kl. 10.38

Tak for jeres svar, jeg vil gøre det bedste jeg kan for at få den til at vokse, håber jeg..mange tak for rådgivning. 👍

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Petrine Nathanielsen, 10. august 2020 kl. 10.38

Tak for jeres svar, jeg vil gøre det bedste jeg kan for at få den til at vokse, håber jeg..mange tak for rådgivning. 👍

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 10. august 2020 kl. 13.39

Jeg har en aloe vera, som har stået i vand over 1 år, og den er altså ikke rådnet. Når den har rødder planter du den bare. Den behøver ikke tørre forinden. Jeg har lavet mange planter af aloe vera på den måde :-)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 10. august 2020 kl. 13.43

Men du har nok for meget vand i glasset. Det er kun det nederste, der skal være dækket af vand.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. august 2020 kl. 16.57

Det lyder meget usædvanligt at sætte en sukkulent i vand for at danne rødder , jeg stikker sukkkulent stiklinge i let fugtigt jord og 10-20 dage senere er der rødder , rigtige jordrødder..........

Nyt svar til emnet »Aloe Vera plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Aloe Vera plante

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider