Forum

5 tegn på at jorden går under

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. november 2020 kl. 12.55

DR’s nyheder er kommet med 5 grunde til at jorden går under, men mon det er så galt, som de stiller det op her?

www.dr.dk/viden/webfeature/klimabelastendefoedevarer

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 21. november 2020 kl. 13.38

Hej Søren

På en grålig novemberdag er det tid at foreslå dig at kravle nogle trin ned ad bekymringsstigen og giv dig tid til at læse indholdet i den artikel du henviser til !

Det er en handlingsanvisende forslagsliste og ikke en dommedagsprofeti.....

Venlig hilsen
Lone

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. november 2020 kl. 14.34

Ok jeg læste den som en af de dommedagsprofeti, der altid skal skrives når en journalist sidder og keder sig på redaktionen...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. november 2020 kl. 14.53

Blandt andre Holger Bech Nielsen har fremført et rent statistisk argument for at enden er nær. For os mennesker i hvertfald. Den teori kan dog ikke sige noget om hvad årsagen bliver og der er bestemt heller ikke koncensus om det.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 21. november 2020 kl. 22.17

Den med muldlaget er god nok - dyrene ud af staldene og tilbage til jorden, det samme med halmen :)

Personligt holder jeg fast i animalske fødevarer, som kød, fisk, skaldyr, æg og fuldfede mejeriprodukter, men bidrager til klimasagen med andre tiltag, bl.a. reduktion af madspild (vi har ingenting i den affaldsbeholder), planter træer i år 25 egetræer, 10 bøgetræer og 25 tørst, dyrker en del af min egen mad, flyver ikke og køber genbrug, når behovet kan dækkes af den vej.

EAT-Lancet menuen er underlødig for småbørn, gravide og ældre i følge EAT-kommissionen selv. I mine øjne er den forfærdelig :)

Veganerne står til at komme i Folketinget - håber de. Det glæder jeg mig til at følge fra sidelinjen !

Nyt svar til emnet »5 tegn på at jorden går under«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > 5 tegn på at jorden går under

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider