Forum

Giv natur i julegave

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. november 2020 kl. 8.51

Frejlev Skov på Lolland er netop købt af danskerne ved frivillige donationer, skov- og naturveviser.

Giv Skov- og naturbeviser i Julegave - hvis du også synes at vi skal have mere natur :)

naturfonden.dk/stoet/

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. november 2020 kl. 17.11

Jeg er lidt negativ overfor sådanne salg af naturen, da jeg har en ide om at en stor del ender i andre lommer end naturens. Ofte ender pengene med at gå til administration og evt lønninger, hvilket ikke er formålet. Jeg har bl. a set det med kattens værn, hvor hensigten var at hjælpe kattene, ikke medarbejderne i foreningen...

Så hvis jeg har en garanti for at pengene havner de rigtig steder er det ok med mig

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. november 2020 kl. 9.33

Det burde efter min mening være noget staten skal betale og ikke borgerne. Ok ved godt at vi alligevel betaler i sidste ende. Jeg syntes bare ikke om måden man gøre det på, at nogle få skal betale det.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. november 2020 kl. 20.10

@Søren
Det har du da ret i, men med politikere vi har sker det nødvendige alt for sent og når en art er uddød, ja så er den væk!

Fint at dem der mener hvad de siger kan gå aktivt ind i bevarelsen af truet natur "Walk the talk" du ved :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 2. december 2020 kl. 22.18

@Søren

Selvom jeg er uafklaret, så skal du ikke slippe så nemt. ;-)

Har du læst vedtægterne, der linkes til i svar 3 ?
Miljøministeren har også en finger med i spillet. Og de fonde, som bidrager tager nok ikke smør fra dit brød, som det elles ville gøre, hvis det var staten, der betalte det hele.?

Ofte bruges frivillige indbetalinger politisk til at bevise, at folket har en interesse for en sag, og så supplerer staten efterfølgende tilsvarende op. Det er ikke noget, jeg generelt er begejstret for, men det er måske alligevel et faktum, som man bør have med i overvejelserne.

Nyt svar til emnet »Giv natur i julegave«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Giv natur i julegave

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider