Forum

SÅ træt af færdig kirsebærsovs!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. december 2020 kl. 11.46

Hej
Jeg leder efter en rigtig god kirsebærsovs, bedre, dyrere og mere velsmagende end det tynde stads for en femmer fra discounten. Hvor får jeg fat i kirsebær på denne årstid? Hvem kender et bedre produkt?
Ingeborg, som ikke vil nøjes :-)

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. december 2020 kl. 12.19

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. december 2020 kl. 13.30

Tak for svaret.
Desværre erder ingen butikker, nævnt som forhandlere der har varerne. Ikke i omkredsen af 50 km.
Mvh

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 16. december 2020 kl. 20.15

Jeg sværger til den italienske i hvid krukke med blåt tryk. Den smager af noget ( fruen synes så den smager af for meget).

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 16. december 2020 kl. 20.37

Drop kirsebærrene og lav en appelsinsauce. Det smage skønt
www.valdemarsro.dk/appelsinsauce/

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 17. december 2020 kl. 16.00

Kan nu bedst lide kirsebærsovs fra samsø syltefrabrik.
Mvh

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. december 2020 kl. 17.31

Hej
Tak for svarene. Hvis i er rigtig rare og ikke vil annoncere for bestemte produkter, vil jeg være glad for en personlig besked. Desværre siger hverken Samsø eller hvide krukker mig noget som helst. Hvem forhandler?
Næste år i kirsebærsæsonen er jeg klogere og fryser nogle bær.
Ingeborg

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 17. december 2020 kl. 20.49

De hvide krukker kom på en delt førsteplads her: www.testuniverset.dk/foedevarer/2016-12-22/kirsebaersovs/
Jeg fandt dem i Føtex sidste år, men jeg vil tro alle velassorterede supermarkeder har dem op til jul. Det er måske mere syltede bær end sovs, men de smager af noget.

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. december 2020 kl. 23.37

Det i de hvide og blå krukker er ret dyrt (Amaretto kirsebær). Og i værste tilfælde er det blå-hvide plast klistret på, så krukken er ikke engang af porcelæn. Den ægte er set i mini krukke i min Netto- men 55 kr?! Så kan jeg godt leve med det i karton!

Sidste år købte jeg bare et glas syltede kirsebær, (i Aldi?), det fungerede godt nok, selvom jeg ikke jævnede det til sovs.

Men jeg er sandt og sige ikke vild med kirsebærsovs, selvom jeg er vild med risalamande. Det er en lidt sær kombination, synes jeg. Jeg er ellers glad ved kirsebær.

Appelsinsovs lyder godt! Det syrlige, bitre og søde mod det lidt fade fede risalamande.

Mvh
Tine- siden jeg er gået over til flere grønsager (og råkostsalat til hvert aftensmåltid), bruger jeg allerede timer i køkkenet! Så ting i glas, der bare skal varmes- er fine. Bare de smager godt!

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 18. december 2020 kl. 9.36

Krukken er af glas. Den kan genbruges som lampe hvis man putter et led fyrfadslys i og selvfølgelig også til opbevaring. Ja, de er dyre. Jeg køber kun kirsebærsovs den ene gang om året så jeg betaler gerne mere når jeg også synes jeg får noget for pengene.

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. december 2020 kl. 13.25

Især i år er mit motto med hensyn til indkøb af levnedsmidler: skal der være gilde, så lad der være gilde! Netop som Claus Madsen skriver.
@ Tine
Somme tider kan man spare de forkerte steder :-)
Ingeborg

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. december 2020 kl. 13.28

@Tine
Det er da ikke for emballagens skyld jeg køber forbrugsvarer. Forventer ikke kongeligt porcelæn i dette tilfælde. Vil ikke engang gemme den omtalte krukke.
Ingeborg

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 18. december 2020 kl. 15.30

Øv også. Samsø er så ikke i handelen længer. Så må man finde en anden.
Mvh

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. december 2020 kl. 21.05

@Tine
Smagsubalancen skyldes helt sikkert, at der mangler salt i risalamanden.
Der skal samme mængde salt i risalamande, som der skal i rissengrød - selv om min kone påstår, at jeg skal følge opskriften!

Nyt svar til emnet »SÅ træt af færdig kirsebærsovs!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > SÅ træt af færdig kirsebærsovs!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider