Skrevet af: Willy N, 8. marts 2021 kl. 18.30
Jeg har en hulens masse brugt Gardena og Gardena mikrodrip. Nogle højbede og andet der bliver til overs når køkkenhaven bliver nedlagt.
Men nogen som ved om vi privat må sætte ting til salg på Havenyt?
Skrevet af: Søren Duun, 8. marts 2021 kl. 22.01
Jeg kan ikke tro det, . I de efterhånden mange år, hvor jeg har været med her har der aldrig været nogle som solgte noget herinde. Så jeg tror at det ikke er velset med salgs annoncer. Men der har været nogle ganske få, der gav frø væk... Og det har man nok bare set i gennem fingre med.
Tidligere var der noget, som jeg i skrivende stund ikke kan huske navnet på,(mener det hed Del jorden) hvor man kunne bytte/efterlyse planter, men det blev vistnok ingen succes. Det var i øvrig kun for medlemmer af Praktisk økologi...
Jeg ville nok spørge Heidi, som er redaktør på Havenyt, om reglerne herfor.
Skrevet af: James F., 9. marts 2021 kl. 8.02
Altså ... Vi har jo rubrikken for 'Frø og plantebytte'. Hvad folk så får i bytte, kommer vel ikke 3. part ved.
Det er rigtigt Søren, at der ikke er den store aktivitet på 'Del jorden', - men vi får da byttet lidt.
Folk skal lære sitet at kende inden succesen kommer i hus. - Og så skal vi bruge det.
deljorden.dk/
Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 9. marts 2021 kl. 11.02
Kære Willy - og I andre,
På Havenyt har vi ikke en side, hvor private haveejere kan sælge.
Det er rigtigt, at vi har siden for bytte af frø og planter (https://www.havenyt.dk/forum/froe_og_plantebytte/), men vi har ikke planer om at udvide med decideret salg, da der findes mange andre velfungerende steder til den slags på Facebook, DBA m.m.
På Deljorden (https://deljorden.dk/) kan alle dele sit overskud af jord, planter og andre haverelaterede ting. Det er ikke tanken med det, at det er et sted, man sælger. Man behøver for øvrigt ikke at være medlem af Praktisk Økologi for at bruge siden.
Jeg vil anbefale, at du prøver at lægge dine ting til salg på DBA.dk eller hvis du kender nogle relevante Facebookgrupper, hvor andre haveinteresserede sælger og bytter ting.
Venlige hilsner
Heidi K. Nissen
Redaktør af Havenyt.dk
Skrevet af: Willy N, 9. marts 2021 kl. 17.37
@Heidi
Tak for svaret.
Det er helt ok. Retningslinjerne bestemmer I.
Jeg er ikke på Facebook. DBA kan sikkert godt bruges.
Havenyt har dog en relevant målgruppe ;)
Skrevet af: Anne Demant, 9. marts 2021 kl. 20.20
ja, og helt oppe i øverst på denne side,-lige under søgefeltet, er der mulighed for at klikke lige ind på del jorden.
Skrevet af: Anne Demant, 9. marts 2021 kl. 20.21
ej altså, det er lige over søgefeltet, undskyld
Skrevet af: Willy N, 9. marts 2021 kl. 21.01
@Anne.
Jeg tror ikke der ligefrem må sælges, på Del jorden.
Skrevet af: Anne Demant, 9. marts 2021 kl. 21.33
nej da. Jeg skrev også bare fordi indlæg 1,2 og 3 også omhandlede del jorden
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.