Forum

Små insekter i hjemmet (kælder)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: William Bauer, 2. maj 2021 kl. 12.01

Hej,

Jeg har opdaget en masse af disse små insekter kravle rundt på vægge og især i vindueskarmene i vores kælder. (se bilag) Er det nogle som i kender noget til og ved i måske hvordan jeg kommer af med dem?

Mvh.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: William Bauer, 2. maj 2021 kl. 12.05

Det ser ikke ud til at min vedhæftede fil kom med. Herunder er der et billede mere.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. maj 2021 kl. 18.16

Jeg gætter på støvlus.. De fleste støvlus foretrækker fugtige, mørke steder, og de er derfor mest almindelige i kælderrum, på lofter og ved fugtige ydervægge. ...

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: William Bauer, 2. maj 2021 kl. 19.02

Tak for dit hurtige svar! Det kan meget muligt være dem. Har du nogle erfaringer med hvordan jeg kan komme af med dem?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. maj 2021 kl. 19.42

Nej desværre ikke hvis du tænker på en egentlig bekæmpelse af dem. Jeg tror at det klogeste du kan gøre er at finde årsagen til dit fugt. Måske du skal hænge en eller flere ventilator op i rummet vinduer/aftræks kanaler. De er meget effektive. At forsøge at bekæmpe løser du ikke problemet..

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: William Bauer, 3. maj 2021 kl. 9.06

Det giver god mening. Jeg har en affugter som jeg kan benytte mig af i kælderen, som forhåbentlig vil hjælpe. Vil du så ikke mene at jeg selv vil kunne skelne mig af med dem, ved at benytte mig af affugteren og god udluftning? Jeg sætter meget pris på dine hjælpsomme svar!

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. maj 2021 kl. 14.50

Ja hel klart. Det vil gøre meget. Desuden forebygger du også skimmelsvamp i kælderen, hvilket er vigtigt. Men som sagt vil det klogeste være at finde ud af hvorfor at du har fugt.

Nyt svar til emnet »Små insekter i hjemmet (kælder)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Små insekter i hjemmet (kælder)

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider