Forum

Ukrudt – identifikation og bekæmpelse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jonas Nielsen, 18. maj 2021 kl. 5.58

Har denne ukrudtstype i min græsplane som jeg har brug for at få identifikeret så jeg kan få dem udryddet for de bredder sig hurtigt

På forhånd tak

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Nielsen, 18. maj 2021 kl. 5.59

Har også denne som jeg også ønsker at vide hvad er og hvordan den nemmest bliver udryddet

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 18. maj 2021 kl. 6.46

Nr. 2 er en slags vejbred tror jeg. Der er vel ikke andet at gøre end at luge og sørge for, at den ikke får lov til at sætte frø

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 18. maj 2021 kl. 6.46

Nr. 2 er en slags vejbred tror jeg. Der er vel ikke andet at gøre end at luge og sørge for, at den ikke får lov til at sætte frø

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 18. maj 2021 kl. 6.49

Hej Jonas Nielsen

Billedet i startindlægget er en høgeurt - hvilken helst præcist kan nok først bestemmes præcist, når den har sat blomst.
det er en vigtig nektarplante for humlebier, vilde bier og for sommerfugle.
Ved siden af høgeurterne er nogen rundbladede urter - jeg er ikke i stand til ud fra billedet at indkredse hvilke.

Billedet i indlæg nr 1 er bredbladet vejbred. En spiselig urt som kan anvendes som spinat, frøene kan i tørret tilstand erstatte birkes.

Du spørger til udryddelsesmuligheder - jeg spørger tilbage: Hvad er din gevinst ved at lave en monokultur, hvor en enkelt art (græs) er helt dominerende ?

Venlig hilsen
Lone

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James Fisher, 18. maj 2021 kl. 12.22

Virkelig
Undskyld, det er ikke helt klart...
Ønsker du at fjerne al vegetationen på disse billeder eller kun "Hieracium"-billede 1 og "Plantágo"-billede 2?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: James Fisher, 18. maj 2021 kl. 12.26

Slettet af administrator 18. maj 2021 kl. 20.14.

Nyt svar til emnet »Ukrudt – identifikation og bekæmpelse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ukrudt – identifikation og bekæmpelse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider