Forum

Beskåret æbletræ 3 år efter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. februar 2022 kl. 11.24

Desværre kan man kun indsætte 1 billede ad gangen. Jeg vil gerne vise vores 50 år gamle Filippa æbletræ godt 3 år efter beskæring.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 5. februar 2022 kl. 13.51

???
Du kan da bare svare på dit eget indlæg og vedlægge billedet der.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. februar 2022 kl. 14.05

Der var desværre blokeret for at indlægge billeder. Håner at drt går nu. Billeder er fra sommeren 2021. Æblehøsten omkring de 60, hvoraf de fleste havde fejl og mangler. Men jeg er glad for træet og at vi tog nedsavningsbeslutningen mod næsten alle odds imod den kraftige beskæring eller nærmere amputation. Jeg viser billederne måske til inspiration for andre med samme problem.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. august 2022 kl. 8.18

I år er det 4 år siden vores Filippa æbletræ, over 54 år gammelt bærer frugt så det kan ses. Mange æbler angrebet af monilla er faldet af, men der er en del æbler tilbage, som p.t. ser sunde ud. I mit indlæg kan man se træets forvandling over 4 år.
Jeg er glad for at træet klarede den hårde beskæring. Det var mest for “gyngegrenen” det fik lov til at blive stående.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 2. august 2022 kl. 8.43

Æblerne bliver mindre angrebet af sygdom, hvis du laver en kraftig udtynding af grenene. Du kan roligt fjerne min. ½ over 2-3 år.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. august 2022 kl. 9.41

Tak for svaret. Jeg skal have fremmed hjælp til at gøre det du foreslår. Derfor lod jeg vanris være vanris og er faktisk ikke interesseret i frugterne. Beskæringen kostede over 3.000 kr med profi .
Træet har haft grå monilla i mange år og jeg har ikke andre æbletræer. Det har naboerne til begge sider heller ikke.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Beskåret æbletræ 3 år efter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskåret æbletræ 3 år efter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider