Forum

Lille sø: stor fornøjelse!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 22. april 2022 kl. 7.57

Jeg har fået anlagt en lille sø i min kolonihave. De fleste ville nok kalde den et fuglebad. Jeg har dog endnu ikke set, at fuglene bruger den. De skal nok lige vænne sig til, at den er der.

Men bierne drikker af vandet! Der er hele tiden en livlig aktivitet af bier i nærheden af vandet. Jeg har lagt en sten ud i vandet, som bierne kan sidde på, når de slukker tørsten.

Jeg kan virkelig anbefale en sø - stor eller lille!

M.v.h.

Doris Møller

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 22. april 2022 kl. 12.23

I næste uge bliver vores sø fjernet, men når vores nye hus er bygget, graver vi en ny. Den har betydet meget for vores have, både for insekter, fugle, dyr og børnebørn.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. april 2022 kl. 17.07

Hej. Jeg tror at en lille sø, ikke større end et fuglebad alt for hurtigt vil gro til i snavs fra omverdenen og dyrene. Jeg har flere fuglebade rundt omkring i haven og det er helt utroligt, hvo meget fuglene selv sviner i dem. Jeg må gøre dem rene hver dag og hælde frisk vand på. Du må gøre dine erfaringer i løbet af sommeren.held og lykke med det.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 23. april 2022 kl. 22.21

Vores sø er på 20 m2. Hvor stor den næste kan blive må vi se, når huset er bygget og havens linier fastlagt.

Nyt svar til emnet »Lille sø: stor fornøjelse!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lille sø: stor fornøjelse!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider