Forum

Agapanthus blomstrer nu?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juni 2022 kl. 16.05

Min agapanthus(stjernelilje) har overvintret med grønne blade i vores garage. Da faren for nattefrost var ovre tog jeg den ud på terassen. Desværre fik den for meget sol. Jeg burde have sat den i skygge. Bladene blev svedne, men de visne blade er nu pillet af og den har nu masser af nye blade, men også 5 blomster som er lige ved at springe ud. Det er jo alt for tidligt!har jeg pillet ved plantens indre ur? Bliver den ved med at have blomster sommeren igennem?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. juni 2022 kl. 14.30

Planten får flotte blå, 10 - 25 cm. store blomster. Den blomstrer fra juli- september.Bladene er mørkegrønne og lancetformede.50 - 100 cm høj og 20 - 40 cm bred, som ofte bruges opretvoksende, hvor den plantes med 60 cm afstand. Plantes på en plads i haven, hvor der er fuld sol. Passes med mellem gødning - middeltvoksende plante, som er rimelig hårdfør.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2022 kl. 16.10

@Søren Duun
Tak for svaret. Jeg har haft planten i mange år og den “plejer” at blomstre meget senere, sidst i juli til sidst i august. Mit spørgsmål går mere på om overvintringen har været for varm, siden den blomstrer nu. Jeg vander meget sparsomt ca. hver 4. Uge.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Agapanthus blomstrer nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Agapanthus blomstrer nu?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider